• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-11 13:56:53 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Kram

Klart du är ruvare nu! Det är vi allihop till motsatsen förhoppningsvis INTE bevisas!
  • Nmg

Grattis! Härligt!

Kram

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-11 13:58:49 följande:

Klart du är ruvare nu! Det är vi allihop till motsatsen förhoppningsvis INTE bevisas!

Ja nu är jag ruvare :) Underbart <3

Precis nu är det bara hoppas på det bästa :) Hoppas åt oss alla! Hur bedömde de ditt ägg som odlas vidare nu?

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-11 14:36:08 följande:

Grattis! Härligt!

Ja det känns som en bra bit på vägen =) Tack!
  • stajlish

Kram

Grattis! =) Välkommen till ruvandet! Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-11 14:39:54 följande:

Ja nu är jag ruvare :) Underbart <3

Precis nu är det bara hoppas på det bästa :) Hoppas åt oss alla! Hur bedömde de ditt ägg som odlas vidare nu?

Kram

Jag vet inte egentligen. De sa bara att det såg fint och normalt ut i delningen ditttills. De pratade mer om embryot de satte in och att det precis hade delat sig en gång till innan återförandet och att det var vackert typ när vi fick se det på skärmen haha

Vad sa de till dig?
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-11 13:31:08 följande:
    Jag har inte riktigt bestämt mig. Det jag har bestämt är att jag kommer testa på julaftonsmorgonen eller dagen före för att veta hur jag ska tänka på julafton. Har ju nämligen fått officiellt testdag den 25:e. Men vet inte om jag kommer testa ännu tidigare, jag får se.
    Vi har fått resdag 24e så vi kommer nog att vänta till dagen efter. Vill inte vara deppig om det är negativt. Men kommer säkert gå och tänka massa på det.
  • Nmg

Ja det ör ju så drygt att vänta.... Jag funderar på att testa onsdag eller torsdag nästa vecka, ska gå att testa tidigare nör det är blasto men vi får väl se hur man känner då. Jag tar hellre ett negativt test och kan förvänta mig mensen än att mensen bara dyker upp för då blir hag mer besviken.

Lotten skrev 2015-12-11 18:23:20 följande:

Vi har fått resdag 24e så vi kommer nog att vänta till dagen efter. Vill inte vara deppig om det är negativt. Men kommer säkert gå och tänka massa på det.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november