FörstaIVF skrev 2015-11-11 12:38:36 följande:
Hej!
Fick också avbryta min behandling med Gonal-f efter cirka två veckor för att blåsorna växte för långsamt. Däremot såg dom att jag hade runt 30 små blåsor. Fick börja på en väldigt låg dos 112,5 IE - på grund av superhögt AMH värde.. Vilken dos fick du och hur kommer dom justera detta inför nästa gång??
Vi räkade ut för något liknande vi vårt första försök. Vi fick avbryta då jag hade en stor ledande äggblåsa, övriga ca 30 äggblåsor var små. Jag hade då fått börja på dosen 112.5 IE Gonal-F pga AMH på 11.
Vid nästa försök fick jag börja på 150 IE. Men resultatet var till en blrjan nästan detsamma. Enda skillnaden var att jag inte hade någon ledande äggblåsa. Däremot hade jag 35+ små äggblåsor samt en stor cysta. Det diskuterades att avbryta igen men vi fick fortsätta med högre dos (175 IE) samtidigt som vi varnades att jag var mycket hög risk för överstimulering.
Vid äggplocket punkterades ca 30 äggblåsor och jag fick 27 mogna ägg. Pga överstimuleringsrisken blev det bestämt redan innan äp att det fick bli totalfrys.
Vi är nu igång med medicineringen inför vårt första FET (en av våra 11 isbitar ska förhoppningsvis flytta in i mig om en dryg vecka)