• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-11 12:38:36 följande:
    Hej!
    Fick också avbryta min behandling med Gonal-f efter cirka två veckor för att blåsorna växte för långsamt. Däremot såg dom att jag hade runt 30 små blåsor.  Fick börja på en väldigt låg dos 112,5 IE - på grund av superhögt AMH värde.. Vilken dos fick du och hur kommer dom justera detta inför nästa gång??
    Hej!
    Jag fick precis besked igår om att jag ska byta från gonal-f till menopur och orgalutran.
    Jag ska få hem mina behandlingslistor idag senast i morgon, så kommer få bättre koll på det då än vad jag har nu :) men som jag förstod det så ska jag ta 150 enheter utav menopur denna gången.
    När jag startade med gonal-f så fick jag också börja med 112.5, + att jag tog synarela innan.
    Det ska bli spännande nu att se hur det tar denna gång. Min mens ska enligt plan komma ca 24 november. Vill sätta igång nu! :)
    Har du fått veta hur ni ska fortsatta? Vart ska ni göra eran IVF behandling?
  • FörstaIVF
    Emrony skrev 2015-11-12 10:24:29 följande:
    Hej!
    Jag fick precis besked igår om att jag ska byta från gonal-f till menopur och orgalutran.
    Jag ska få hem mina behandlingslistor idag senast i morgon, så kommer få bättre koll på det då än vad jag har nu :) men som jag förstod det så ska jag ta 150 enheter utav menopur denna gången.
    När jag startade med gonal-f så fick jag också börja med 112.5, + att jag tog synarela innan.
    Det ska bli spännande nu att se hur det tar denna gång. Min mens ska enligt plan komma ca 24 november. Vill sätta igång nu! :)
    Har du fått veta hur ni ska fortsatta? Vart ska ni göra eran IVF behandling?
    Då verkar följa ungefär samma behandlingsplaner :) Vi får verkligen hålla tummar och tår att det går vägen! Ska ju med byta från gonal F till menopur med en dos på 150 IE. Min mens bör komma 20-21 november och sen drar det igång! 

Vi gör vår behandling på distans där vi kommer åka till Carlanderska i Göteborg om allt går enligt planerna. Vart går du själv?
  • Emrony
    FörstaIVF skrev 2015-11-12 11:14:41 följande:
    Då verkar följa ungefär samma behandlingsplaner :) Vi får verkligen hålla tummar och tår att det går vägen! Ska ju med byta från gonal F till menopur med en dos på 150 IE. Min mens bör komma 20-21 november och sen drar det igång! 

Vi gör vår behandling på distans där vi kommer åka till Carlanderska i Göteborg om allt går enligt planerna. Vart går du själv?
    Ja men det var ju roligt att det var samma :) Det verkar ju vara lite annorlunda med dessa sprutor från gonal-f som verkar enklare, men det är väl en vanesak det med.
    Vi får verkligen hoppas att bebisgudarna är med oss, och att kropparna svarar som de ska på menopur nu då. :)

Vi behandlas också på distans vi bor i Sundsvall men vi kommer att åka till Falun för äggutplock och IVF.

• Nmg

Kul! Jag ska börja runt 23 nov. Har oxå menopur. 225 ska jag ta har jag för mig att det står på lappen. Kör korta.

Emrony skrev 2015-11-12 13:44:55 följande:

Ja men det var ju roligt att det var samma :) Det verkar ju vara lite annorlunda med dessa sprutor från gonal-f som verkar enklare, men det är väl en vanesak det med.

Vi får verkligen hoppas att bebisgudarna är med oss, och att kropparna svarar som de ska på menopur nu då. :)

Vi behandlas också på distans vi bor i Sundsvall men vi kommer att åka till Falun för äggutplock och IVF.

• Emrony

Nmg skrev 2015-11-12 14:39:37 följande:

Kul! Jag ska börja runt 23 nov. Har oxå menopur. 225 ska jag ta har jag för mig att det står på lappen. Kör korta.

Kul att vi sätter igång nästan samtidigt!
    Då kan vi följas åt och uppdatera hur det går :)
    Börjar du med din första behandling nu?
  • jagvillhabarn

Nu har jag fått tillbaka ett 4 celligt ägg :)

Ägget var helt perfekt enligt dom, ett riktigt kanon ägg.

Så nu e de bara o vänta tills jag får testa :)

• Ashurst Klara
    jagvillhabarn skrev 2015-11-12 15:19:11 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett 4 celligt ägg :)

Ägget var helt perfekt enligt dom, ett riktigt kanon ägg.

Så nu e de bara o vänta tills jag får testa :)

Underbart! Fick du se embryot I mikroskop innan det sattes in? Jag skulle hemskt gärna vilja se mitt embryo som sätts in imorgon, men det kanske inte går...

Fick du något embryo till frysen? Hoppas nu att du blir gravid och att allt går bra hela vägen.
  • jagvillhabarn
    Ashurst Klara skrev 2015-11-12 15:56:37 följande:

Underbart! Fick du se embryot I mikroskop innan det sattes in? Jag skulle hemskt gärna vilja se mitt embryo som sätts in imorgon, men det kanske inte går...

Fick du något embryo till frysen? Hoppas nu att du blir gravid och att allt går bra hela vägen.

Ja jag fick se det innan :) väldigt intressant faktiskt :)

Dom 2 som e kvar ska långtidsodlas o om dom klarar sig så fryses dom.
  • Iskristall

Min mens bör komma runt 25:e november, så jag sätter också igång ungefär samtidigt! Kul att vi är flera som ligger så lika tidsmässigt.

Vi kanske skulle försöka oss på en lista?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november