Nmg skrev 2015-12-04 22:14:20 följande:
Ni som tar lutinus hur mår ni av den? Biverkningar? nu när den värsta ömheten börjar gå över så börjar jag känna mig vanlig igen haha och just nu känner jag mig väldigt irriterad över det här med lutinus. Man tycker liksom att när man har tagit sprutor gjort ÄP och sen förhoppningsvis fått nåt återfört så har man liksom gjort sitt. Men nä... Då ska man börja köra in en krita insett underliv 3 ggr om dagen. Vet att det bara är att gilla läget men jag är bara less just nu. Tar det aldrig slut? Jag kan inte ens få in en tampong ( har haft dålig erfarenhet av det och spänt mig så mycket så jag nästan blivit ur och det svartnat framför ögonen) och nu ska man hålla med 3 ggr om dagen. Ursäkta att jag är negativ men blir så less bara. Och då är jag ändå tacksam att jag slipper andra sprutor osv som vissa får ta.
Det är svårt för mig att säga vad som är biverkning av Lutinus eller biverkning av östrogenet som jag också tar tre gånger om dagen eller om det är grav symtom (önskar verkligen jag kunde avgöra det för då skulle jag kanske känna mig mindre orolig).
Men hursomhelst. Främst känner jag av ömmande bröst samt mensvärk/molvärk. Brösten började jag känna redan någon dag efter att jag börjat med Lutinus vilket ju var innan återföringen så där kan jag nog skylla på Lutinus. Molvärken kom däremot två dagar efter återföringen, med andra ord en hel vecka efter att jag börjat med Lutinus så det känns kanske mindre som en biverkning...
Jag tycker verkligen inte att Lutinusen är så jobbig och bortsett från att jag byter trosskydd då jag går på toa samt att jag har satt ett alarm så jag inte missar att ta dem (+östrogen) x 3 är det inget jag tänker på överhuvudtaget.