• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 12:36:46 följande:

Förstår att du blir orolig, men du får tänka att de har lång erfarenhet av det här och har bog bra "koll" på dig

Tack! Ja, jag ska försöka tänka så!

Jag är redan förstoppad. Igår var en djävulsk dag. Men jag har kommit på att omega-3 kapslar hjälper mig att få igång magen. Hoppas det inte blir värre efter äp?

När var det insättning för dig Nmg? Var det i morgon eller skulle ni få vänta tills onsdag?
  • Nmg

Ok tack man känner sig lite ensam i allt detta ibland och svårt att veta vad som

Är ok och inte

irrbloss_83 skrev 2015-12-06 12:42:32 följande:

Låter exakt som det var för mig. Jag hade en liten brunaktig flytning i ett par dagar, men de har ju stuckit dig med nålar så det är inte så konstigt att de blöder lite. Förstoppad var jag också, det släppte efter 2-3 dagar nånting, ungefär lika länge var jag öm i magen också... Det släpper snart! :)

• phee

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

• Nmg

Visst är det jobbigt med förstoppning! Jag äter katrinplommon men det hjälper inte så mycket. Hade du ÄP imorgon?

Jag ska tillbaka på onsdag eftermiddag för återföring, de ska ringa mig snart och berätta hur långa av de 8 befruktade som gått vidare. Hoppas att det fortfarande är ganska många!

Iskristall skrev 2015-12-06 12:45:45 följande:

Tack! Ja, jag ska försöka tänka så!

Jag är redan förstoppad. Igår var en djävulsk dag. Men jag har kommit på att omega-3 kapslar hjälper mig att få igång magen. Hoppas det inte blir värre efter äp?

När var det insättning för dig Nmg? Var det i morgon eller skulle ni få vänta tills onsdag?

• Nmg

Nej va tråkigt har ni några i frysen eller behlver ni börja om?

phee skrev 2015-12-06 12:58:18 följande:

Hej alla, här har mensen med stort M kommit 4 dagar innan td. Hade det på känn,ganska säker och förberedd på detta. Väldigt tråkigt att det inte funkade för oss på första försöket men men.. resan fortsätter för oss och hoppas på nästa försök. Håller tummarna för er andra och tack för ett toppen bra forum. :) lyckatillkram till alla!

• Iskristall

Nä vad tråkigt! Vi håller tummarna för nästa försök! Du får fortsätta hänga med oss tycker jag! Trots min sambo är helt övertygad om att första gången lyckas vi är inte jag det. Har vi försökt så här länge varför skulle då första ivf försöket lyckas? Känns inte statistiskt möjligt.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 12:58:23 följande:

Visst är det jobbigt med förstoppning! Jag äter katrinplommon men det hjälper inte så mycket. Hade du ÄP imorgon?

Jag ska tillbaka på onsdag eftermiddag för återföring, de ska ringa mig snart och berätta hur långa av de 8 befruktade som gått vidare. Hoppas att det fortfarande är ganska många!

Ja det är mycket jobbigt!

Ja vi har ÄP i morgon bitti åh så rädd att inte få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade!

Åh spännande med besked om hur många befruktade som gått vidare! Håller tummarna!
  • Nmg

Det kommer gå bra! Vi kanske får insättning samma dag?

Iskristall skrev 2015-12-06 13:10:30 följande:

Ja det är mycket jobbigt!

Ja vi har ÄP i morgon bitti åh så rädd att inte få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade!

Åh spännande med besked om hur många befruktade som gått vidare! Håller tummarna!

• Emrony

Va himla tråkigt att det inte gick hela vägen. Man vet ju att det kan bli så, men man hoppas ju ändå! Nu har ni i alla fall fått testa hur allt går till en gång, och så får ni ladda om. Men först får ni skämma bort er själva och klappa er på axeln för allt kämpande, sprutande mm ni gått igenom:)
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 13:19:57 följande:

Det kommer gå bra! Vi kanske får insättning samma dag?

Hehe ja tänk! Om jag får ett 2-dagars som överlevt så blir det insättning på onsdag. Jag har som sagt redan fått datum och tid.

Har de hört av sig från kliniken än?

Nu ska jag fördriva tid genom att dammsuga så jag inte behöver komma hem efter ÄP och reta mig på att det behövs dammsugas
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november