• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 11:23:22 följande:

Tack!

Jag har gjort tre plock och fått ut 11, 14 och 15.

Som mest har 9 blivit befruktade och klarat sig till dag 2. Första plocket var det 1 in och inga till frysen.

Andra plocket 1 in och 1 2-dagars + 1 blastocyst till frysen.

Tredje plocket 2 in, 2 2-dagars till frysen + 1 blastocyst.

Tänker på er men tappa inte hoppet vännen!

Okej har ni något kvar i frysen för FET nu?

Kram
  • Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-29 12:17:00 följande:
    Tänker på er men tappa inte hoppet vännen!

Okej har ni något kvar i frysen för FET nu?

Kram
    Tack!
    Ja, en blastocyst. Den kommer flytta in i slutet på januari.
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-29 12:09:45 följande:
    Kram till dig sjöblomman du är stark! Ni får ta hand om varandra!

Jag fick också 225ie vid första försöket. Jag skulle nog inte heller velat vänta med nya försök även om det skulle kunna vara bra att komma i fas. Men vi kanske också måste göra en paus då sambon ska göra en operation.
    Tack!

Det blir som det blir. Hoppas att ni får ut något positivt av pausen, kroppen kanske behöver det. Man får ta det som det kommer även om det är så jobbigt med ovissheten.
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 12:25:12 följande:

Tack!

Ja, en blastocyst. Den kommer flytta in i slutet på januari.

Den ska bara boa in sig! Håller tummarna!!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 12:26:19 följande:

Tack!

Det blir som det blir. Hoppas att ni får ut något positivt av pausen, kroppen kanske behöver det. Man får ta det som det kommer även om det är så jobbigt med ovissheten.

Jag har bestämt att börja med akupunktur, så med det kan det kanske vara bra med en liten paus (även om jag inte vill pausa) för att hinna få lite eventuell effekt av akupunkturen

Håller tummarna för din lilla blastis i januari!
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-29 13:00:39 följande:
    Jag har bestämt att börja med akupunktur, så med det kan det kanske vara bra med en liten paus (även om jag inte vill pausa) för att hinna få lite eventuell effekt av akupunkturen

Håller tummarna för din lilla blastis i januari!
    Låter bra! Rekommenderar dig att första ta 2-3 zonbehandlingar och sen akupunktur.
    Jag har själv bokat in 3 behandlingar nu i januari.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-29 13:44:33 följande:

Låter bra! Rekommenderar dig att första ta 2-3 zonbehandlingar och sen akupunktur.

Jag har själv bokat in 3 behandlingar nu i januari.

Jag tror inte hon utför zonbehandlingar. Får nog bara bli akupunktur. Men tack för tipset!
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-29 18:36:45 följande:
    Jag tror inte hon utför zonbehandlingar. Får nog bara bli akupunktur. Men tack för tipset!
    Det blir säkert jättebra! När börjar du? Och när tror du nästa behandling startar?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-30 13:52:26 följande:

Det blir säkert jättebra! När börjar du? Och när tror du nästa behandling startar?

Vi håller på och kollar tider för akupunkturen. Det är lite svårt med tider. Man vill ju som de flesta andra ha tid efter kontorstid haha tidigaste tiden hon hade var 18:e januari. Det är ju lite långt bort, så nu ska jag kolla igenom mitt schema och se om jag kan gå tidigare nån dag. Om inget kommer emellan borde vi kunna börja nästa ivf vid nästa mens som borde komma runt den 24:e januari, men då blir det inte mycket till akupunktur innan men jag vill inte skjuta upp ivf heller...
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-30 17:04:00 följande:
    Vi håller på och kollar tider för akupunkturen. Det är lite svårt med tider. Man vill ju som de flesta andra ha tid efter kontorstid haha tidigaste tiden hon hade var 18:e januari. Det är ju lite långt bort, så nu ska jag kolla igenom mitt schema och se om jag kan gå tidigare nån dag. Om inget kommer emellan borde vi kunna börja nästa ivf vid nästa mens som borde komma runt den 24:e januari, men då blir det inte mycket till akupunktur innan men jag vill inte skjuta upp ivf heller...
    Ok. Om du kan tänka dig någon annan så är min toppen. Håller till på Kungsholmen, jobbar ons och lör, även sen tider.
    Kör både zonterapi och akupunktur för barnlöshet och är väldigt kunnig.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?