• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:30:57 följande:

Hehe! Blir många trådar, kan inte låta bli att svara dig i nån tydligen Spännande och se vad du får för behandling den här gången. När får du veta?

Haha har svarat dig med i alla trådar ju ;)

Ja det ska bli spännande! Får upp hoppet igen men visst finns oron kvar. Får besked nästa tisdag på vul undersökningen eller så skulle de ringa efteråt.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 12:39:09 följande:

Haha har svarat dig med i alla trådar ju ;)

Ja det ska bli spännande! Får upp hoppet igen men visst finns oron kvar. Får besked nästa tisdag på vul undersökningen eller så skulle de ringa efteråt.

Åh så spännande att höra sen vad/hur de väljer!

Ja den gnagande oron finns alltid där nånstans tyvärr... Men hoppet ÄR starkare!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:41:25 följande:

Åh så spännande att höra sen vad/hur de väljer!

Ja den gnagande oron finns alltid där nånstans tyvärr... Men hoppet ÄR starkare!

Verkligen =) Undrar om de bara ökar dosen eller byter medicin helt. Spännande är det!

Ja den gör ju det :/ O ja hoppet får vi inte släppa! Det blir vår tur någon gång <3
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-28 12:44:42 följande:

Verkligen =) Undrar om de bara ökar dosen eller byter medicin helt. Spännande är det!

Ja den gör ju det :/ O ja hoppet får vi inte släppa! Det blir vår tur någon gång <3

Ja verkligen, nästa gång blir det vår tur!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-28 13:14:06 följande:

Ja verkligen, nästa gång blir det vår tur!

Absolut! =)
  • Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-28 11:53:00 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Ledsen att jag har glömt... Men vilken metod/medicin/dos var det förra gången? Och varför inte samma igen?

Skönt att det är på g.
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 16:58:33 följande:

Ledsen att jag har glömt... Men vilken metod/medicin/dos var det förra gången? Och varför inte samma igen?

Skönt att det är på g.

Började på en väldigt låg dos pga min pco då de var oroliga för överstimulering men så vart det ju verkligen inte. De trodde på fler ägg men fick bara ut 4 st ägg och många små omogna så nu ökar de på dosen. Fick 125ie av gonal-f förra gången. Kanske blir gonal-f igen men en högre dos. Förhoppningsvis blir det fler mogna ägg så de kan välja ut det bästa.

Ja men ska bli skönt att vila lite.

Hur går det för dig?
  • Hoppsan2016
    hope88 skrev 2015-12-28 11:53:00 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

Vad skönt att ha planer för januari. Håller tummarna för ul
  • Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 16:58:33 följande:

Skönt att det är på g.
    Hej, hur går det för er?
  • Hey.orange

Hej tjejer! Skickar fram listan i tråden. Säg till om något ska ändras.
    Hoppas ni har haft en fin jul och kunnat tänka på annat. Jag har tänkt på er!
    Imorgon är det v 16 för mig. Känner inget speciellt för tillfället. Har känt av att magen växer och drar. Kanske kan man känna av bebisen snart?

Vilka är vi?

Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge /

Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran /

Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet /

Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet /

Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

Svar på tråden IVFare i Stockholm?