• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-28 19:35:46 följande:

Vad skönt att ha planer för januari. Håller tummarna för ul

Ja det känns bra men läskigt också

Kram
  • hope88
    Hey.orange skrev 2015-12-28 20:02:10 följande:

Hej tjejer! Skickar fram listan i tråden. Säg till om något ska ändras.

Hoppas ni har haft en fin jul och kunnat tänka på annat. Jag har tänkt på er!

Imorgon är det v 16 för mig. Känner inget speciellt för tillfället. Har känt av att magen växer och drar. Kanske kan man känna av bebisen snart?

Vilka är vi?

Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge /

Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran /

Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet /

Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet /

Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

Ska uppdatera =)

Åh så härligt mee v16 <3 Tror snart att du får lämna lite bök där inne =)
  • hope88

Hey.Orange>> 29år / Enskede / 1 st 2 dagars / MVC mama mia söder / BF 20/6 2016

Hope88>> 27år / Farsta / / IVF Huddinge / IVF2 jan -16

Hoppsan2016>> 37år / Stuvsta / 1 st 2 dagars / MVC södra BB / BF 14/6 2016

Iskristall>> 38år / Enskede / / IVF st göran / 

Sjöblomman>> 29år / Täby / / IVF Sophiahemmet / 

Sops>> 26år / Bandhagen / inväntar godkänd remiss

Susodus>> 39år / Södermalm / / IVF Sophiahemmet / 

Sälma Riit>> 38 år / Hammarby Sjöstad / 2st 2 dagars, en liten därinne :) / MVC BB Sthlm / BF 23/5 2016

TwinkyIVF>> 26 år / Hässelby Strand / 1 st 5 dagars / MVC Lokal / BF 16/6 2016

• Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-28 19:10:19 följande:
    Började på en väldigt låg dos pga min pco då de var oroliga för överstimulering men så vart det ju verkligen inte. De trodde på fler ägg men fick bara ut 4 st ägg och många små omogna så nu ökar de på dosen. Fick 125ie av gonal-f förra gången. Kanske blir gonal-f igen men en högre dos. Förhoppningsvis blir det fler mogna ägg så de kan välja ut det bästa.

Ja men ska bli skönt att vila lite.

Hur går det för dig?
    Ok, jag förstår. Jag har haft gonal-F 225 IE sen första behandlingen.
    Hoppas de hittar rätt dos till dig.
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-28 19:36:29 följande:
    Hej, hur går det för er?
    Det är tungt. Jag har ingen ork, gråter hela tiden och behandlar min man som skit. Fast han är världens bästa. Stöttar och tröstar och överöste mig med julklappar för att jag kämpar så. Fan alltså! Att man ska behöva gå igenom detta!
    Det är egentligen efter MF som allt har blivit så tungt. Min man funderar på om vi ska ta en paus från behandlingar men jag vill köra på, inget blir bättre av väntan.
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 23:21:39 följande:

Ok, jag förstår. Jag har haft gonal-F 225 IE sen första behandlingen.

Hoppas de hittar rätt dos till dig.

Det hoppas jag också de gör. Vore skönt att ha samma och då bra resultat. Hur har dina äggplock sett ut?

Stor kram till dig! Allt det här tar så mycket på krafterna. Längtan är så stor och all väntan är hemsk, men det är jobbigt att må dåligt också =( Men mår dåligt gör man ju ändå så förstår att du inte vill vänta mer.

Bra att din man finns där för dig nu. Är inte heller alltid den trevligaste men allt är så påfrestande så det är skönt att ha sina älskade som stöd. Fin make du har!

Allt det här är så jäkla orättvist! Hoppas på att 2016 blir vårt år! Ta hand om varandra <3
  • Sälma Riit
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 23:25:07 följande:
    Det är tungt. Jag har ingen ork, gråter hela tiden och behandlar min man som skit. Fast han är världens bästa. Stöttar och tröstar och överöste mig med julklappar för att jag kämpar så. Fan alltså! Att man ska behöva gå igenom detta!
    Det är egentligen efter MF som allt har blivit så tungt. Min man funderar på om vi ska ta en paus från behandlingar men jag vill köra på, inget blir bättre av väntan.
    Jag känner igen mig så! Fick också en misslyckad ivf efter mf. Det var i somras och allt kändes så hopplöst! Men tänk på att mf ändå visar att du kan bli gravid! Jag blev gravid igen på andra försöket efter mf om det kan ge dig någon tröst.
  • Sjöblomman
    hope88 skrev 2015-12-28 23:42:19 följande:
    Det hoppas jag också de gör. Vore skönt att ha samma och då bra resultat. Hur har dina äggplock sett ut?

Stor kram till dig! Allt det här tar så mycket på krafterna. Längtan är så stor och all väntan är hemsk, men det är jobbigt att må dåligt också =( Men mår dåligt gör man ju ändå så förstår att du inte vill vänta mer.

Bra att din man finns där för dig nu. Är inte heller alltid den trevligaste men allt är så påfrestande så det är skönt att ha sina älskade som stöd. Fin make du har!

Allt det här är så jäkla orättvist! Hoppas på att 2016 blir vårt år! Ta hand om varandra <3
    Tack!

Jag har gjort tre plock och fått ut 11, 14 och 15.
    Som mest har 9 blivit befruktade och klarat sig till dag 2. Första plocket var det 1 in och inga till frysen.
    Andra plocket 1 in och 1 2-dagars + 1 blastocyst till frysen.
    Tredje plocket 2 in, 2 2-dagars till frysen + 1 blastocyst.
  • Sjöblomman
    Sälma Riit skrev 2015-12-29 10:25:02 följande:
    Jag känner igen mig så! Fick också en misslyckad ivf efter mf. Det var i somras och allt kändes så hopplöst! Men tänk på att mf ändå visar att du kan bli gravid! Jag blev gravid igen på andra försöket efter mf om det kan ge dig någon tröst.
    Ja, det är svårt att förstå om man inte varit där själv.

Har inte så mycket hopp men det är ändå skönt att veta att det gått bra för andra i liknande situationer.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-28 23:25:07 följande:

Kram till dig sjöblomman du är stark! Ni får ta hand om varandra!

Jag fick också 225ie vid första försöket. Jag skulle nog inte heller velat vänta med nya försök även om det skulle kunna vara bra att komma i fas. Men vi kanske också måste göra en paus då sambon ska göra en operation.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?