• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hoppsan2016
    Susodus skrev 2016-04-06 22:34:03 följande:
    Okej, så kanske fredag då... Har ul på måndag, ett extra, ska väl göra något liknande nupp för att säkra upp det. Känns så overkligt att vara gravid den här perioden när man väntar och inte känner rörelser ännu. Vill se att hjärtat slår och att allt ser bra ut. Längtar efter att få ett bra besked, då ska jag berätta för barnen. Vågar inte ännu. Båda barnen pratar om att jag hade en bebis i magen som dog. Igår sade sonen, han är tre år och pratar väldigt bra, mycket tankar, om han var död, om jag skukle bli ledsen då och sedan frågade han " när jag är död, fångar någon mig då." Vilka tankar. Fast fina. Jag tror att de förstår att jag ör gravid, eller åtminstone kommer de inte bli så förvånade. Det måste gå bra den här gången!
    <3 
    Hoppas ni får svar på fredag <3
  • Sops

Visst var det väl någon här inne som åberopat vårdgarantin när ni stod i kön för landstingsfinansierad ivf? Jag ringde vårdgarantikansliet i veckan och de skulle skicka oss vidare nu om det inte var något medicinskt som gjorde att vi behövde vara kvar på huddinge.
    Hur länge fick ni vänta på kallelse? Visst skickas man inte till Örebro och Linköping längre?

• Iskristall
    Sops skrev 2016-04-09 09:22:59 följande:

Visst var det väl någon här inne som åberopat vårdgarantin när ni stod i kön för landstingsfinansierad ivf? Jag ringde vårdgarantikansliet i veckan och de skulle skicka oss vidare nu om det inte var något medicinskt som gjorde att vi behövde vara kvar på huddinge.

Hur länge fick ni vänta på kallelse? Visst skickas man inte till Örebro och Linköping längre?

Ja, vi bla. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog att få remissen men har för mig att det gick rätt så fort.

Vi blev skickade till ivf-kliniken st göran. Verkar som de skickar dit.

Lycka till!
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-04-09 10:11:23 följande:
    Ja, vi bla. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog att få remissen men har för mig att det gick rätt så fort.

Lycka till!
    Ja, jag frågade om man kan bli skickade till Sophiahemmet men de sa tyvärr nej. Så vi får hoppa över landstinget.
  • Sops
    Iskristall skrev 2016-04-09 10:11:23 följande:

Lycka till!
    Sjöblomman skrev 2016-04-09 11:25:19 följande:
    Ja, jag frågade om man kan bli skickade till Sophiahemmet men de sa tyvärr nej. Så vi får hoppa över landstinget.
    Tack för svaren! Hoppas att det går snabbt, är så otroligt otålig nu!

• Iskristall
    Sops skrev 2016-04-09 11:44:42 följande:

Tack för svaren! Hoppas att det går snabbt, är så otroligt otålig nu!

Jag kan definitivt rekommendera ivf-kliniken, vi har varit så nöjda med dem!
  • Hoppsan2016

Vi gjorde det med. Gick privat på IVF Stockholm på första möte och de sa till oss att söka vårdgarantin (då har vi stått i kön i nästan 3 månader) och be de att skicka oss till St Görans då. Ringde samma dag och om 4 dagar var alltid klart och vi fick påbörja 3 gratis försök på IVF Stockholm som vi var jättenöjda med.
  • Jazzgirl76

Vi bytte till St Göran via vårdgarantin och blev kallade ca en till en och en halv månad efter så vi "vann" ca 6-7 månader på det. Vi är supernöjda med personalen där!
  • Sjöblomman

Kanske borde vi söka oss dit om det inte fungerar nu? Är livrädd för "vanliga" sjukhus, hur är miljön där? Tänkte eftersom ni alla är nöjda. Och vi har redan betalat 150 000...

• Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2016-04-09 22:38:53 följande:

Kanske borde vi söka oss dit om det inte fungerar nu? Är livrädd för "vanliga" sjukhus, hur är miljön där? Tänkte eftersom ni alla är nöjda. Och vi har redan betalat 150 000...

Själva kliniken ligger inte på sjukhuset utan på andra sidan, så det känns inte så sjukhusaktigt när man går in. Det enda som avslöjar att det har med vård att göra är kläderna på personalen, inget annat.  Så jag tycker absolut att du borde kolla upp/söka där, OM det nu ens behövs.... =)
Svar på tråden IVFare i Stockholm?