• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Utflykt i verkligheten
    Nella79 skrev 2016-04-01 17:34:19 följande:
    Välkommen utflykt till verkligheten . Det är min ruvardag 3 :)
    Tack snälla! Jag är inne på dag 2. Känner mig rätt cool den här gången (omgång 2).

Hur känns det för dig?
  • Nella79

är väldigt lugn , lite ömma bröst och känningar i magen men annars helt ok. Lite äckligt med lutinus :) det är min första Ivf

• Hey.orange
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 10:20:09 följande:

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.

Grattis sjöblomman! Vila nu duktigt i helgen :) ta hand om dig!
  • Hoppsan2016

Härligt!!!

Sjöblomman skrev 2016-04-01 10:20:09 följande:

Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.

Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.

• Sjöblomman

Tack tjejer! Det gör ont... Aj aj aj! Ändå är det här mitt "bästa" plock smärtmässigt av de fyra.

• Hoppsan2016

Minns din innan som vi hade samma dag och mådde piss så de var ju skönt, men usch för ont....

Sjöblomman skrev 2016-04-01 19:38:24 följande:

Tack tjejer! Det gör ont... Aj aj aj! Ändå är det här mitt "bästa" plock smärtmässigt av de fyra.

• Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-04-01 19:38:24 följande:

Ja ibland blir det värre än andra gånger men dagen efter brukar ju mirakulöst vara nästan helt smärtfri.
  • Sjöblomman

Idag hade de ringt från kliniken två gånger, vilket jag missade. Fick världens hjärtklappning och ringde så klart upp. Var livrädd för att de skulle säga att det inte fanns några embryon att sätta in, men allt var lugnt och de ville veta om vi skulle sätta in idag som planerat eller vänta två dagar.
    Vi körde enligt plan och gjorde insättningen, gjorde väldigt ont den här gången. Har aldrig känt så tidigare men jag är fortfarande svullen och öm i stockarna och runt omkring. Förstoppad också vilket inte gör det bättre. Hon kollade och det var inte så mycket vätska i stockarna och hon sa att det troligen inte blir överstimulering. Skönt! Nu hoppas jag att värken försvinner och att våra småttingar stannar!

• Hoppsan2016

OMG!!! Jag skulle fått en hjärtinfarkt om jag skulle ha fått ett sånt samtal !!! Men vad bra att allt ändå bra. Så nu håller vi tummarna!!!!! Fick du en eller två tillbaka?

Sjöblomman skrev 2016-04-04 16:01:58 följande:

Idag hade de ringt från kliniken två gånger, vilket jag missade. Fick världens hjärtklappning och ringde så klart upp. Var livrädd för att de skulle säga att det inte fanns några embryon att sätta in, men allt var lugnt och de ville veta om vi skulle sätta in idag som planerat eller vänta två dagar.

Vi körde enligt plan och gjorde insättningen, gjorde väldigt ont den här gången. Har aldrig känt så tidigare men jag är fortfarande svullen och öm i stockarna och runt omkring. Förstoppad också vilket inte gör det bättre. Hon kollade och det var inte så mycket vätska i stockarna och hon sa att det troligen inte blir överstimulering. Skönt! Nu hoppas jag att värken försvinner och att våra småttingar stannar!

• Susodus

Grattis Sjöblomman! Hoppas att smärtan lägger sig, jag fick överstimulering en gång ca v 5 och var gravid (man får tydligen lättare det som gravid pga hormonpåslaget) jag hade en lättare form och det räckte med vila så om du är orolig för det ska du försöka att ta det lugnt. Fick ni ngt att odla vidare till frysen?

Svar på tråden IVFare i Stockholm?