IVFare i Stockholm?
Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!
Vore kul att följa varandra!
Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!
Vore kul att följa varandra!
Det är samma här. Jag vet att jag har lagt på mig, men det är svårt att inte göra det när man ständigt går och är nervös för att en ivf ska ha misslyckats. Jag var arbetslös, sekundärt barnlös och överviktig samtidigt. Jag kunde inte satsa på allt. Jag vet det och jag vet att jag är mer motiverad nu. Precis innan jag blev gravid hade jag fått nytt jobb och köpt kort på sats. Tränar nu lite lagom för att hålla igång och hålla diabetesen borta.
Bra att kunna ge kraft! Ibland ses överviktig som mindre vetande. Det är vi ju (oftast) inte. Läkaren gav mig tips om att ha falu rågrut i väskan om jag blev sugen på choklad. Jag är inte är barn. Det går inte att luras. Ska jag inte äta choklad så gör jag inte det. Eller så bestämmer jag att jag gör det ändå. Svårare än så är det inte. Inget jävla knäckebröd kan göra valet annorlunda.
Tack! Min man gosade nyss in sig i den.
Rekommenderar varmt terapi till alla som går igenom IVF eller andra svåra saker. Det har hjälpt mig så mycket att få andra perspektiv, vrida och vända på saker eller bara få förståelse och inkännande.
Lycka till till alla! Själv är jag i vecka 18, snart dags för RUL!
Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.
Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.
Så, då var ägguttaget avklarat. 10 st fick de ut. Det gick bra förutom att ena äggstocken ville gömma sig så barnmorskan fick trycka allt hon hade på magen, medan läkaren punkterade. Aj aj kan jag säga, men de är verkligen duktiga och jag fick extra smärtstillande.
Nu hemma i sängen, fullproppad med citodon och Voltaren.
Får man smyga sig in här? Är inne på ruvdag 2 och känner att jag håller på att bli knäpp!