BIM november 2015
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Sista myset ikväll om bara lillan vill somna i tid :) även om jag tror att äget släppte innan lördag då tempen var högre då..men vill täcka upp för säkerhetsskull...
Ja, det var tråkigt, men det kom igång på en gång, så försöker inte vara så ledsen över det och kämpa på :)
Jag har ju heller aldrig känt något sånt, men det började när jag slutade med preventivmedel för 1 år sen. Jag håller med, man blir ju väldigt lurad eftersom det är samma symtom, och jag har många gånger trott att jag inbillar mig.
Hur gamla är de andra barnen? Vi har inga sen innan, så vi längtar så :)
Jadu, vi har nog inga planer. Det brukar dock resultera i mer sex under äl-veckan eftersom jag oftast är mer sugen då ;) min sambo är så gott som alltid sugen så det är inga problem. Vi har relativt aktivt sexliv annars så det är skönt.
I början av våra försök påpekade jag en aning mycket att vi var "tvungna" att ligga för att jag hade äl, det ökade bara pressen på min sambo och han gillade det inte, vilket jag förstår. Han har bra koll ändå så jag behöver inget säga :)
Hur planerar ni allt? Ni har väl en aning mer att rodda i med två barn? :)
Var bor ni förresten?
Åh beklagar missfallet! Förstår att det känns tungt!
Ja du... Symptom. Jag har aldrig nånsin känt av varken äl eller haft ont i brösten eller haft molvärk mellan äl och mens. Och det är ganska mycket ;) Men nu har jag det och har haft det under detta år. Sjukt drygt eftersom dom symptomen kan vara samma vid en grav. Och nej det är inte bara inbillning. ;) Men frustrerande att man börja få pms nu på äldre dar haha. Har två barn sedan innan och där har jag aldrig känt av något symptom förrän vecka 7 ungefär....
Men nu närmar sig äl i alla fall! Vad har ni för plan när det kommer till sexandet?
Nu är nog ÄL över för mig också. Enligt appen har jag haft fre/lör och har haft känningar ända sedan torsdag t.om. idag. Spänningar i magen, gråtmild och lite flytningar. Så nu hoppas jag det tar sig, har sexat flera dagar på rad nu.. Bara så jobbigt med denna väntan från ÄL till BIM, alltid den tiden som går sakta när man inte kan gör något utan bara vänta. Håller tummarna för er andra som har BIM nu i dagarna! :)
Var ett tag sen jag skrev här, grattis till alla som plussat!
Jag har haft 28,29 sen 30 dagars cykel länge men de senaste månaderna har jag haft 29,28 dagar och förra månaden hade jag 32! :o
Nu är jag på dag 30 och ingen mens men tvetydliga symptom!
Jag har haft galet ömma bröstvårtor från typ 4 dagar efter äl. De senaste dagarna har jag vart zombietrött och mått så illa hala dagarna, knappt kunnat äta!
Brukar ha ömma bröst nån dag innan mens aldrig så länge eller så ömma!
Men livmoderhalsen är låg och hård som innan mens, jag har haft lite mensverk idag som vanligt. Typiskt nog gick jag upp extremt tidigt i morse, 4 h tidigare, så kan ju inte lita på tempen :/
Så allt hänger på imorgon! Har tempen sjunkt eller är den hög??
Just tusan , saker jag brukar gilla smakar konstigt och jag mår illa av massa lukter, lukter sambon inte känner :/ inget är normalt för mig vid mens...
Hej på er!
Tog en liten paus från fl då alla försök har varit rätt påfrestande och frustrerande när det inte tagit sig.
Nu är jag på bim +1 och tog detta igår på bim. Är lite osäker om det är spök eller faktiskt på riktigt? Borde det inte vara starkare på bim?
Idag kom mensen eller tidigt missfall något jag aldrig kommer att få veta. Vilken tomhet denna dagen började med.
Någon som kan tipsa mig om hur man räknar ut sin ägglossning nu när det har blivit förskjuten 7 dagar? Är det genom att mäta med stickor endast. Min mens har aldrig varit 7dagar sen eller sen över huvudtaget så känns sjukt konstigt detta.
Hej på er!
Tog en liten paus från fl då alla försök har varit rätt påfrestande och frustrerande när det inte tagit sig.
Nu är jag på bim +1 och tog detta igår på bim. Är lite osäker om det är spök eller faktiskt på riktigt? Borde det inte vara starkare på bim?
Hej!
Jag har precis börjat tempa och undrar om någon klok tjej kan svara på några frågor. ;-P min temp har varit väldigt varierande, hur viktigt är det att tempa exakt samma tid? Jag har ju tempat när jag vaknar och när jag jobbar så går jag upp vid kl 4 eller 5. Jag har ju inte lust att gå upp såå tidigt när jag är ledig. :-P
4/11 36,02 äl: neg
5/11 36,43 äl: neg
6/11 36,18 äl: neg
7/11 36,00 äl: blinkande gubbe
8/11 36,07 äl: fast gubbe
9/11 36,43 äl: fast gubbe
Är det normala variationer eller ska tempen vara typ samma varje morgon?
Samma här. Sista sexet nyss. Ägglossningen var fredags eller lördags (är maximal i två dagar) Hade dock bara sex i fredags em o idag kväll så nu håller vi tummarna :)