• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Anonym (Redan? Hoppas!)

Hej!
    En otålig och spänd tjej som ska börja bebisverkstaden. Tog ut spiralen 2-3 dagar efter ägglossning och var inställd på bim i december. Nu är dagen för beräknad mens här och ännu har jag inga känningar av mens. Ett litet hopp tänds att jag kanske redan är gravid. Chansen på det är väldigt liten, men den finns där. Drömma kan man alltid så jag hänger här ett tag och späder på hoppet och längtan. Är tant röd inte här den 11:e ska jag ta ett test. Håller tummarna.

Vad tror ni, har jag en chans? Lycka till alla!   

• nepe

Nu har vi varit till doktorn och fått resultat av spermaprov och så gjordes ett ul på mig för att se livmoder, äggstockar och äggblåsor. Alla spermier funkar tiptop och det fanns maaassor och jag var också tiptop :D Är så glada!! När mensen kommer ska jag ringa och då få äggledarna spolade för att se passage. :D

Jag hade dock BIM i torsdags och ingen mens i sikte. Fick göra ett gravtest hos doktorn (var dock bara typ vatten i mitt kiss) nu på kvällen som visade neg. Men hon såg att slemhinnan började bildats. Förmodligen mens på g men hon ville inte utesluta graviditet oavsett. Känns dock otänkbart då jag inte fått någon temphöjning så :P Men klart att man får hopp!!

Nu håller vi tummarna! :)

• Eemmmmaa86
    nepe skrev 2015-11-09 20:39:45 följande:

Nu har vi varit till doktorn och fått resultat av spermaprov och så gjordes ett ul på mig för att se livmoder, äggstockar och äggblåsor. Alla spermier funkar tiptop och det fanns maaassor och jag var också tiptop :D Är så glada!! När mensen kommer ska jag ringa och då få äggledarna spolade för att se passage. :D

Jag hade dock BIM i torsdags och ingen mens i sikte. Fick göra ett gravtest hos doktorn (var dock bara typ vatten i mitt kiss) nu på kvällen som visade neg. Men hon såg att slemhinnan började bildats. Förmodligen mens på g men hon ville inte utesluta graviditet oavsett. Känns dock otänkbart då jag inte fått någon temphöjning så :P Men klart att man får hopp!!

Skönt att fått kolla. Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa. :)
  • Lilla Luna

Allt känns helt hopplöst. Min kropp funkar inte som den ska. Ingen mens på snart ett år. Hittar ingen äl heller så har gett upp det. Varför fortsätter jag? Sambon säger att han också vill ha barn men ändå har vi sex typ 2-3 gånger i månaden. Det är ju nästan tragiskt. Jag vill gråta. Varför ska det ta sån tid innan kroppen är igång?

• Mammabertil

Jag ser det svaga strecket :) vilken dag är du på?

Eemmmmaa86 skrev 2015-11-09 19:13:30 följande:

Asså, jag tror jag svimmar! Men vågar inte tro på det riktigt än, men kan jag vara gravid!? Tog test igår och imorse som inte visade nått! Helt blankt! Men tog ett nu bara för att jag hade på känn och visst skymtar det ett till sträck! Syns kanske dåligt på bild och supersvagt, men lägger ut ändå! Jag blir alldeles skakis! Ska de bli tionde gången gillt, jag hoppas!

• Eemmmmaa86
    Mammabertil skrev 2015-11-09 21:53:10 följande:

Jag ser det svaga strecket :) vilken dag är du på?

Roligt att du också ser nått. :)Äl + 10 och bim-3
  • Mammabertil
    Eemmmmaa86 skrev 2015-11-09 21:57:07 följande:

Roligt att du också ser nått. :)Äl + 10 och bim-3

Okie:) jag är på äl +9 och hade blankt idag, hoppas jag får oxå en överraskning i morgon:)

Grattis till dig!
  • Eemmmmaa86
    Mammabertil skrev 2015-11-09 22:01:54 följande:

Okie:) jag är på äl +9 och hade blankt idag, hoppas jag får oxå en överraskning i morgon:)

Grattis till dig!

Tack! Hoppas ni får ett plus med... :) Känner du av något symtom?
  • halo83

Låter ju lovande! Jag gjorde ju spolning denna gång å blev gravid :) nån temphöjning fick jag inte heller, hade min lägsta kurva nånsin denna gång..

nepe skrev 2015-11-09 20:39:45 följande:

• glittersol
    Lilla Luna skrev 2015-11-09 21:49:38 följande:

Allt känns helt hopplöst. Min kropp funkar inte som den ska. Ingen mens på snart ett år. Hittar ingen äl heller så har gett upp det. Varför fortsätter jag? Sambon säger att han också vill ha barn men ändå har vi sex typ 2-3 gånger i månaden. Det är ju nästan tragiskt. Jag vill gråta. Varför ska det ta sån tid innan kroppen är igång?

Stackarn! Förstår att det är jobbigt!

Om ni försökt så länge kanske det är dags att kolla lite?

Har ni pratat igenom det Ordentligt?

Kram!
Svar på tråden BIM november 2015