• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • bamboobaby
    Fsake skrev 2015-11-12 09:09:11 följande:

Bim -3 idag. Men kom lite lite blod när jag gick på toa imorse. Hoppas pyret stannar!

Jag läste någon artikel av någon överläkare sist jag var gravid att bara 15% av alla blödningar i graviditeten är början på något tråkigt 85% är "bara" graviditets relaterade blödningar. Jag tyckte då att det kändes tryggt att läsa.
  • Vinja
    Fsake skrev 2015-11-12 09:09:11 följande:

Bim -3 idag. Men kom lite lite blod när jag gick på toa imorse. Hoppas pyret stannar!

GRATTIS!!!
  • Pumpalens

Befarar att jag haft ett tidigt missfall. Och nu när blödningarna har börjat lägga sig så har jag börjat må sjukt illa och det liksom drar i magen. Någo. Som haft något liknande?

• Min tur

En dag kvar till BIM! 2 test ligger i badrumsskåpet och ropar högt o tydligt på mig. Har lovat sambon att inte testa innan BIM, och denna gången lyckas jag hålla mig :)

Ingenting som pekar på att mensen är på gång. Alla tummar är hållna. Skulle vara så himla kul att kunna berätta nyheten för mamma på hennes födelsedag nu i månadsskiftet!

• Anonym (Lf 31)
    Min tur skrev 2015-11-12 11:28:57 följande:

En dag kvar till BIM! 2 test ligger i badrumsskåpet och ropar högt o tydligt på mig. Har lovat sambon att inte testa innan BIM, och denna gången lyckas jag hålla mig :)

Ingenting som pekar på att mensen är på gång. Alla tummar är hållna. Skulle vara så himla kul att kunna berätta nyheten för mamma på hennes födelsedag nu i månadsskiftet!

Åh vad spännande
    Jag har också bim imorgon..
    Testade digitalt i Söndags men det visade negativt..
    Men jag hoppas lite ändå att mensen inte kommer imorgon
    Men som det är nu så tror jag det tyvärr så får väl ta nya tag och hoppas på nästa månad
    Lycka till, jag håller tummarna för att du får ett plus snart då (y)
  • Lilla Luna

Jag jobbar i förskola och tiden är precis då vi har som mest kritiskt. Vi får inte ta in vikarie på mindre än 5h så jag måste ta ut ledigt. :( ska prata med chefen nästa gång hon är på plats.

nepe skrev 2015-11-11 22:20:27 följande:

Känner igen det där med vännerna. Under två veckor fick jag veta att FEM personer i min närhet var gravida. En bryter ju ihop.

Finns det ingen möjlighet att du kan komma loss och gå på tiden tror du? En har ju rätt att gå till doktorn under arbetstid, om det är där son klämmer.. :( Håller tummarna för dig!!

• Lilla Luna

Ska höra med chefen och se om vi kan få till en lösning. Har dock för få komptimmar.

miamarina84 skrev 2015-11-11 19:34:44 följande:

Men sjukskriv dig den dagen eller något, kompa? Dagen verkar ju vara viktig o slippa vänta vill man klart göra då vi väntat tillräckligt..

• Cyanea
    Lilla Luna skrev 2015-11-12 12:23:52 följande:

Jag jobbar i förskola och tiden är precis då vi har som mest kritiskt. Vi får inte ta in vikarie på mindre än 5h så jag måste ta ut ledigt. :( ska prata med chefen nästa gång hon är på plats.

Jag kan bara rekommendera dig att sätta utredningen före jobb och annat. Det är svårt att få tider och utredning kan ta lång tid. Efter det kan IVF vara ett alternativ, och då behöver du verkligen vara till klinikens förfogande, annars går det inte. Om du har en bra relation till din chef kanske det är så att du till och med ska ta upp detta med hen, för det kommer komma fler dagar du behöver vara borta, och då är det skönt med stöd. 

Ditt familjeliv är viktigare än ditt jobb. Prioritera dig själv, inte din arbetsgivare. Din arbetsplats tjänar ju ändå på att du har ett fungerande liv, eller hur? Det ligger i deras intresse också att du lyckas. Mår du dåligt drabbas de också. Så lägg jobbet åt sidan och fokusera på det viktiga - ditt liv. 

Stort lycka till :)
  • Fsake

Tack för era lugnande ord! Har inte kommit mer blod nu iaf. Avvaktar och testar igen

halo83 skrev 2015-11-12 09:55:57 följande:

Grattis!!! De e vanligt med blödning tidigt i graviditeten så du ska se att allt e lugnt!

bamboobaby skrev 2015-11-12 10:34:42 följande:

Jag läste någon artikel av någon överläkare sist jag var gravid att bara 15% av alla blödningar i graviditeten är början på något tråkigt 85% är "bara" graviditets relaterade blödningar. Jag tyckte då att det kändes tryggt att läsa.

• lillverra

Hej alla det var ett tag sen jag skrev nu.

Måste bara få skriva att jag börjat känna molande värk där nere nu

Hade sjukt tidig Äl, tre dagar efter avslutad mens.

Alltså 6/11 vilket betyder att min BIM blir tidigare alltså nästa vecka 20/11 haft lite äggvite flytningar igår och idag. Men som sagt inte så fruktansvärt trådigt som den 6/11 är torr annars. Så tror att jag haft tidig ÄL. Men ska mysa ikväll för säkerhetens skull...

Kommer inte ihåg om man brukar känna molande verk en vecka innan bim då man plussar var ju som tag sen jag var gravid.

Men ni kan flytta mig i BIM LISTAN till 20/11 nästan säker på att jag hade sjukt tidig ÄL vilket e svin märkligt då min cykel oftast e på 28 dagar, men men klart de ska knasa då man myser oskyddat för att få ett frö i magen.

Svar på tråden BIM november 2015