• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • ALSI
    vanjastina skrev 2016-01-19 21:03:24 följande:
    I mina öron låter rosa på pappret 5 dgr efter ÄL lovande, kan mycket väl vara en nidblödning då ägget kan fästa så tidigt!
    Vet inte hur man citerar två (går det i appen?), men svaret ovan var ju till dig med :)
  • strongisthenewme
    ALSI skrev 2016-01-19 20:50:10 följande:

Och där var det rosa på papperet! Fattar inte vad kroppen håller på med! Efter vad vi såg på VUL i onsdags borde det vara typ 5 dagar efter ÄL bara! Hur skulle ägget ens haft möjlighet att fästa?! Hade behövt något positivt nu :( är ju bara första riktiga försöket efter vår änglason, men hoppades så mycket!

Ge inte upp hoppet! Jag fick också rosa på pappret 5 dagar efter ÄL, som blev en liten blödning på ÄL +6, men den slutade på kvällen och ingenting mer sen dess. Förhoppningsvis var det en nidis. ÄL + 10 idag och imorse fick jag ett svaaagt ljusrosa streck på gravtest, som jag hoppas kommer stegra fint dom kommande dagarna! :)
    Jag håller tummarna för dig! :)
  • ALSI
    strongisthenewme skrev 2016-01-19 21:20:14 följande:
    Ge inte upp hoppet! Jag fick också rosa på pappret 5 dagar efter ÄL, som blev en liten blödning på ÄL +6, men den slutade på kvällen och ingenting mer sen dess. Förhoppningsvis var det en nidis. ÄL + 10 idag och imorse fick jag ett svaaagt ljusrosa streck på gravtest, som jag hoppas kommer stegra fint dom kommande dagarna! :)
    Jag håller tummarna för dig! :)
    Tack! Hoppas så! Men känns i magen som det är kört :(
  • My102

En fråga, ni som har varit gravid, kände ni någon gång den berömda metallsmaken i munnen? Å isåfall när i grav gjorde ni det och hur länge/ofta?

Jag fick extremt metall smak i munnen nu ikväll..stoppade tom in ett finger för att se att jag inte blödde någonstans!

• ALSI

Nu var det rött... :'( men kroppen verkar ju då bete sig helknäppt! :( hade så önskat och längtat så vi kunde få något positivt.

• ALSI

Sett till ultraljudet borde detta betyda att det varit max sex dagar från ÄL till mens... Då kan ju inte ägget hinna befruktas och fästa! Cykellängden stämmer dock med vad jag haft tidigare... Men har testat med stickor vid tidigare graviditeter och då har jag haft ÄL ca dag 15-16...

• smulan12
    My102 skrev 2016-01-20 00:01:54 följande:

En fråga, ni som har varit gravid, kände ni någon gång den berömda metallsmaken i munnen? Å isåfall när i grav gjorde ni det och hur länge/ofta?

Jag fick extremt metall smak i munnen nu ikväll..stoppade tom in ett finger för att se att jag inte blödde någonstans!

Jag kan inte minnas att jag kände metallsmak. Vet att jag ändå tänkte på det under graviditeten, att jag inte kände det.
  • smulan12
    ALSI skrev 2016-01-20 07:22:20 följande:

Nu var det rött... :'( men kroppen verkar ju då bete sig helknäppt! :( hade så önskat och längtat så vi kunde få något positivt.

Min kropp är med helt knas, så vet hur det känns. :/
  • Cfmilla

Knäpp kropp ja! Jag vet att det är lite knäppt i denna tråden, men herre va jag hoppas att jag får min mens idag! Är på cd 32 och det vore så skönt om den bara kom igång. Hade ett positivt äl test 2/1 så stämmer de så är det ju äl+ 18 eller nått idag. Då borde den ju komma, har testat och jag är inte gravid. Vore så skönt om kroppen bara kunde vara normal! Känner mig bitter, hur ska jag lyckas bli med barn om kroppen inte är som den ska?

• SofieKristin

Mensen kom i fredags kväll, 4 dagar för tidigt. Så nu är den nästan snart slut. Har mått riktigt kymigt hela perioden och haft så ont i magen. Hoppas detta är sista dagen så vi kan köra på sedan..

Svar på tråden BIM januari 2016