• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • lillverra

Som jag skrivit tidigare har jag inte känt mig speciellt gravid. Får in i vecka 7 (6+0) på lördag. Haft lite halsbränna på kvällarna i två dagar.

Men till saken. Eftersom jag inte känt mig gravid och såg att jag hade ett graviditets test kvar, så var jag ju bara tvungen att ta det. Plus sträcket kom direkt. Så ja inga tvivel nu då att jag väntar en liten som lever i magen nu.

• Rackamaja

Hej! Jag är lite osäker på när jag har BIM, då min ÄL kom tidigare denna cykel (har ätit nattljusolja som kan korta ned cykeln, men vet inte om det har påverkat eller ej). Jag började kika lite statistik på mina tidigare cyklar och upptäckte att min lutealfas är rätt oregelbunden, den varierar mellan 10-14 dagar. Kan det vara normalt, tro? 

• Arissa

Mensen kom nu.. Så nu är det verkligen bekräftat att det INTE blev något denna månad! Hur orkar man? Någon som har tips? Jag blir så himla besviken!

• AnaC

Vi har gjort det! Så bra:)

ikna skrev 2016-01-21 13:21:08 följande:

Ingen som kör på CBs fertilitetsmonitor här inne? Den har funkat klockrent för oss, väl värt pengarna.

Anna
  • anna90
    Bremer92 skrev 2016-01-21 13:15:15 följande:

Jag hoppar på tråden nu efter att ha läst igenom alla 119 sidor, jag och sambon har försökt med ett syskon sedan aug-15.

Jag har BIM om 2dagar, idag kom först ljusrosa blödning som jag hoppas är nid och sen mer blodaktigt efter att ha "myst" igår, har haft "irritationsvärk"/lätt molvärk sedan ÄL och hoppas inte att det är kärringen som kommer.

Sambon påpekade igår att jag svettas mer på nätterna (vilket jag också märkt) men vet inte hur länge det hållt på. Fryser och nästan feberfrossa blandat med trötthet på kvällarna.

Håller på att bli tokig på min överanalysering, dumt nog kommer jag inte ihåg hur det har varit vid förra graviditeten. Det enda jag vet är att illamåendet och ömma bröst kom efter positivt gravtest.

Någon som känner igen sig eller någon som är påläst om nid?

Gud jag hoppas du får bra svar på denna för jag är i samma sits.. Jag har också BIM om typ 2 dagar och igår kom rosa flytning och molvärk..
  • Cfmilla
    lillverra skrev 2016-01-21 16:53:39 följande:

Som jag skrivit tidigare har jag inte känt mig speciellt gravid. Får in i vecka 7 (6+0) på lördag. Haft lite halsbränna på kvällarna i två dagar.

Men till saken. Eftersom jag inte känt mig gravid och såg att jag hade ett graviditets test kvar, så var jag ju bara tvungen att ta det. Plus sträcket kom direkt. Så ja inga tvivel nu då att jag väntar en liten som lever i magen nu.

Haha men va söt du är, att du inte testade tidigare?

GRATTIS!!!!
  • Cfmilla
    Mammamiia10 skrev 2016-01-21 13:37:35 följande:

Samma här! Visst är det fantastiskt med långa cykler. Inte..

Är på dag 40 nu och börjar känna av att den kan komma snart...

Hoppas på inatt!

Så jag kan börja med min apiforce, har redan börjat för två dagar sen med rosenrot, se om det hjälper..

Hoppas du slipper vänta för länge!

Åh va det suger! Har tyckt att det vart på g ett par dagar nu, men inte kommit. Idag spänner det rejält runt magen och bak i ryggen. Hoppas att det är mensen som är på g.

Ska också börja med apiforce, hoppas att det kortar ner!
  • Anonym (Fundersam)

Börjar verkligen få hopp nu!! 3 dagar sen mens, halsbränna från h*lvetet dag ut och dag in. Imorse satt jag helt panikslagen på sängkanten nära på att kräkas av ett så sjukligt illamående. "Mensvärk" men inte en tillstymmelse till mens på väg.. lotion flytningarna kvarstår och tunga ömma brösten med.

Vart tillochmed åksjuk när jag körde på trafikskolan, vi fick stanna intill kanten så jag fick 5 minuters frisk luft haha!! Åååhhh vad jag hoppas!!

• Cfmilla
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-01-21 20:07:32 följande:

Börjar verkligen få hopp nu!! 3 dagar sen mens, halsbränna från h*lvetet dag ut och dag in. Imorse satt jag helt panikslagen på sängkanten nära på att kräkas av ett så sjukligt illamående. "Mensvärk" men inte en tillstymmelse till mens på väg.. lotion flytningarna kvarstår och tunga ömma brösten med.

Vart tillochmed åksjuk när jag körde på trafikskolan, vi fick stanna intill kanten så jag fick 5 minuters frisk luft haha!! Åååhhh vad jag hoppas!!

Låter ju onekligen som ett + där! När ska du testa??
  • Anonym (Fundersam)
    Cfmilla skrev 2016-01-21 20:20:51 följande:

Låter ju onekligen som ett + där! När ska du testa??

Vill testa imorgon.. men väntar på sambon som kommer hem på måndag :)
Svar på tråden BIM januari 2016