• MissvisandeElin

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej alla underbara människor där ute! :)

Jag har sett en tråd om detta ämne för 2015, men snart är det 2016 och då kanske vi är fler som vill/hoppas/ska få göra någon av dessa viktoperationer.

Jag själv var till vc och en remiss skickades till överviktsenheten på akademiska i Uppsala. Nu håller jag alla tummar och tår för att få komma dit på informationsmöte, och så småningom få en operation! :D

Just nu väger jag 117 kg på 170 cm, vilket ger ett BMI på 40,5.

Hur är det för alla er andra där ute, har ni kommit längre än jag? Har ni kanske redan fått eran operationstid?

Dela gärna med er av eran resa och erfarenheter, jag skulle gärna vilja ha lite pepp, fakta och funderingar från er.

• Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016
  • Bradbury

Jag tjuvvägde mig idag fast jag egentligen har vägdag på måndagar. Vågen visade 99kg! -20,5 sedan 3/10. Så himla Häftigt!

• Dementoria
    snara79 skrev 2016-11-27 07:52:49 följande:

Asså dessa frågetecken

Det är för att du gör emojis, de funkar inte 
  • miija

Bradbury :

Grattis till att du nu är tvåsiffrigt ,

Vägde Mig oxå idag 99,1 så tvåsiffrigt här med .

Känns underbart

De va första målet

• Bradbury

Härligt Mija! Vad är din målvikt? Min är nånstans mellan 70-80, får se var jag landar.

• miija

Vet inte vart min målvikt ligger .

Får se när de känns bra å lagom .

Ja vill inte bli smal som en sticka iallafall . Så kanske runt 70 eller så

• Dementoria

Här går det långsamt men långsamt är också rätt håll antar jag. 87,0 idag så minus 7,4 sedan operationen (3v).

Bortsett från att det går långsamt mår jag toppen!

• miija

7,4 på 3 veckor tycker ja e skit bra .

Kroppen ska oxå hinna med .

• Bradbury

Ja det är verkligen bra ju! Har gått ner 9 kg sedan op, och det är lite mer än fyra veckor sedan. Tror det är viktigt att inte ha någon brådska med viktnedgången. Jag tycker det är otroligt skönt att slippa "jaga" kilon så som man har gjort tidigare vid dieter...

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016