• MissvisandeElin

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej alla underbara människor där ute! :)

Jag har sett en tråd om detta ämne för 2015, men snart är det 2016 och då kanske vi är fler som vill/hoppas/ska få göra någon av dessa viktoperationer.

Jag själv var till vc och en remiss skickades till överviktsenheten på akademiska i Uppsala. Nu håller jag alla tummar och tår för att få komma dit på informationsmöte, och så småningom få en operation! :D

Just nu väger jag 117 kg på 170 cm, vilket ger ett BMI på 40,5.

Hur är det för alla er andra där ute, har ni kommit längre än jag? Har ni kanske redan fått eran operationstid?

Dela gärna med er av eran resa och erfarenheter, jag skulle gärna vilja ha lite pepp, fakta och funderingar från er.

• Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016
  • snara79

Spännande att läsa om er och jag längtar så. Ska på mitt läkarbesök inför op på måndag, då sätts jag upp för op och hoppas det ej dröjer allt för länge till op????
    Tog det 3 mån för er?

Ha en bra fredag!!!

• Dementoria
    snara79 skrev 2016-11-18 06:55:24 följande:

Spännande att läsa om er och jag längtar så. Ska på mitt läkarbesök inför op på måndag, då sätts jag upp för op och hoppas det ej dröjer allt för länge till op????
    Tog det 3 mån för er?

Ha en bra fredag!!!

Min första kontakt var 29 sept. Jag är op:ad sedan snart 2 v 

Men jag betalade själv.
  • Stumpan07
    snara79 skrev 2016-11-18 06:55:24 följande:

Tog det 3 mån för er?

Ha en bra fredag!!!

Jag fick först godkänt på läkarkonferens i oktober, sen träffade jag kirurg, narkosläkare och dietist i måndags och har nu fått op-tid den 20:e december! :) Vilket sjukhus ska du till?
  • snara79

Ok va Snabbt det gått! Så skönt!

Jag bor i Blekinge och kommer op i Karlshamn.

• snara79

Dementoria- för jag fråga vad det kostar att betala det själv? Om du ej vill svara är det ok.

• Bradbury

Snara: jag betalade 89 000:-
    Då ingår all eftervård och uppföljning i två års tid. Jag valde detta för kirurgen är en av de bästa i Sverige på gastric bypass och jag ville att just han skulle operera mig. Jag har även fått hans privata telefonnummer och får ringa honom om jag behöver. Visst det är dyrt, men jag är villig att betala dyrt för den tryggheten.

• Dementoria
    snara79 skrev 2016-11-19 16:15:52 följande:

Dementoria- för jag fråga vad det kostar att betala det själv? Om du ej vill svara är det ok.

Nu kanske det kommer upp dubbla svar men jag ser inte det andra svaret jag skickade för fem minuter sedan.

75tkr betalade jag. Ett års uppföljning. 
  • miija

Min op blev framflyttad eller tillbaka flyttad kanske de heter

Blir nu på onsdag istället för torsdag .

Ni som redan blivit op något särskillt ni tycker är extra viktigt att packa med sig till sjukan ?

Jag tänkte packa min väska redan imorgon ????

• Muffins2017

Hej! Jag har i princip bestämt mig för en sleeve. Men är väldigt orolig. Känns så läskigt att operera bort en frisk matsäck..

Har någon hört talas om eller känner till någon som ångrar sin sleeve? Jag har letat men det verkar som alla är nöjda, men att vissa hade velat gå ner mer såklart eller ökar i vikt efter ett tag.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016