• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • Sjökocken

[quote=76168419][quote-nick]glittersol skrev 2015-12-29 19:28:57 följande:[/quote-nick]Ohh!!! Spännande!

Haha försöker alltid rekommendera folk att vänta men jag kastar sten i glashus där haha!

Jag hade nog provat innan med tanke på att du vill överaska [/

Ja vill egentligen vänta, men hade vart grymt kul att överraska. Tror jag tar på nyårsafton, får se hur jag känner :) verkar som det kan finnas chans för ett plus då om det skulle växa något där inne.

• VilleVallesMamma
    glittersol skrev 2015-12-29 07:38:48 följande:
    Klart du får!

Åh vad mysigt med syskon!

Håller tummarna att det går fort, ni hade er väntan förra gången!
    Ja det var en evig väntan!
    Lyckades plussa på sista försöket innan ivf :) 

Hoppas innerligt att det går fort men samtidigt så förväntar ja mig lite att det kommer ta ett tag.. 

Ja syskon ska bli mysigt!!
  • glittersol

Jag tror jag omedvetet provat bisolvonmetoden!

Insåg när jag tog hostmedicinen att det är slemlösande precis som bisolvon!

Har också reagerat på att äl flytningarna vart tunnare, dock har dom nästan känts för tunna men får väll vänta och se

• frestelsen

Äl+3 tiden sniglar fram. Började smörja med progesterall igår och hoppas de ska hjälpa :D

• frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-30 08:02:00 följande:

Jag tror jag omedvetet provat bisolvonmetoden!

Insåg när jag tog hostmedicinen att det är slemlösande precis som bisolvon!

Har också reagerat på att äl flytningarna vart tunnare, dock har dom nästan känts för tunna men får väll vänta och se

Oj oj va försiktig nu efter äl. Hört mycket skit om det.. bättre att köra med bidrottninggele
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 08:08:49 följande:

Oj oj va försiktig nu efter äl. Hört mycket skit om det.. bättre att köra med bidrottninggele

Oj då! Får stå ut med lite hosta nu då
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 08:07:39 följande:

Äl+3 tiden sniglar fram. Började smörja med progesterall igår och hoppas de ska hjälpa :D

Haha ja jag försöker att inte tänka på det men är svårt!

progesterall -vad är det?
  • 201405

Hm, blivit förkyld och kom att tänka på att det kan ju vara bra då jag är på äl +6 och ägget ska förhoppningsvis fästa snart. Eftersom det fortfarande är som en främmande kropp som spermierna va? Så borde det vara bra om immunförsvaret är upptaget med en förkyldning så ägget kan få fästa i fred? Ingen aning om det stämmer, men kom att tänka på det :p

Hoppas verkligen jag blir frisk till imorgon och att det blir sista gången på 9+ månader som jag får dricka alkohol :D

Hade tempdip igår äl+5 så även om det är tidigt hoppas jag på implantationsdip! Får se om 8 dagar :)

• frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-30 08:16:07 följande:

Haha ja jag försöker att inte tänka på det men är svårt!

progesterall -vad är det?

Progesteron som hjälper kroppen att behålla ägget om det blivit befruktat förstås. Det förlänger även lutealfasen om man har en kort sån. Jag har 12 dagar så är väl normal men misstänker att jag har brist på progesteron då jag fått fler mf o nu dist ma. Om du googlar progesterall så kan du läsa om det:) vi har försökt ett o ett halvt år med.. blä vill liksom få bebis nån gång.. hoppas detta hjälper på traven
  • behnizen

Brudar! Hur lägger Man upp bild? Kunde inte hålla mig bim -4 och testa. Tror jag fått inneboende men jag måste dela detta med er experter och se om det är någon mer som ser mitt plus?!

Hjälp?!

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3