• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • frofro
    muuppeens skrev 2015-12-28 22:51:18 följande:

Jag är på äl+12 :/. Hoppas du får ett plus snart :)!

Negativt idag igen på äl+10, men hinner ju med ett försök till i januari! gissar att det är samma för dig? :)
  • frestelsen

Fortfarande höjd temp så va nog äl. Ff har inte satt ut än men om tempen är höjd imorgon med så kommer den det:) ska jag våga trsta på äl+10?

• behnizen
    frestelsen skrev 2015-12-29 08:36:09 följande:

Fortfarande höjd temp så va nog äl. Ff har inte satt ut än men om tempen är höjd imorgon med så kommer den det:) ska jag våga trsta på äl+10?

Hängde inte med? Vad betyder ff?

*hihi*
  • frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-29 08:44:22 följande:

Hängde inte med? Vad betyder ff?

*hihi*

Fertility friend en app som jag lägger in min dagliga temp osv för att se äl:) så när man tempar kan man se mer säkert när äl blir. Säkrare än clearblue digital ägglossningstest iaf. Fick ju bara blinkande på den men enligt fertility friend så va äl för 2 dagar sen:)
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-28 22:34:09 följande:

Hallå tjejer!

Tänkte visa hur min ägglossnings stegring var denna månaden

Detta är test från 25,26, två stycken från 27 och ett idag den 28de och vårt pökmönster

Så är det bara denna eviga väntan kvar nu haha!

När tänker du testa? Äl+10? Jajaja för då vågar jag med:)
  • behnizen
    frestelsen skrev 2015-12-29 08:54:40 följande:

Fertility friend en app som jag lägger in min dagliga temp osv för att se äl:) så när man tempar kan man se mer säkert när äl blir. Säkrare än clearblue digital ägglossningstest iaf. Fick ju bara blinkande på den men enligt fertility friend så va äl för 2 dagar sen:)

Då är jag med! När vågar du testa? Jag kunde inte hålla mig och beställde hem gravtester igår, lär komma imorgon.. Bim på söndag. Hmm
  • johannajw
    muuppeens skrev 2015-12-28 22:51:18 följande:

Jag är på äl+12 :/. Hoppas du får ett plus snart :)!

Attans då att de va neg. Håller tummarna för dig att det blir ett plus nästa gång! :)
  • johannajw

Jag har börjat tempa nu, och jag tycker att jag har väldigt låg temp ifall jag har haft ägglossning redan.. alla dagar som jag har tempat på ligger på 36,0 och idag när jag vakna sjönk jag till 35,7. Kan helt omöjligt ha haft ägglossning den 23 isåfall? ;P då borde min temp vara högre i så fall?

• frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-29 09:27:51 följande:

Då är jag med! När vågar du testa? Jag kunde inte hålla mig och beställde hem gravtester igår, lär komma imorgon.. Bim på söndag. Hmm

Vet inte, tänker äl+6 då har det hunnit blivit en blastocyst och kanske tagit fäste i livmodern. Sen 2 dagar att få ut hcg i mitt kiss, så tidigast äl+8. Men de är i tidigaste laget hehe. Men har massa test hemma från testlagret och sånna tidiga 10 hcg från babyornot. Så lär väl börja smygtesta fast jag vet att de inte kan synas haha. Vilken äl är du på?
  • frestelsen
    johannajw skrev 2015-12-29 09:37:24 följande:

Jag har börjat tempa nu, och jag tycker att jag har väldigt låg temp ifall jag har haft ägglossning redan.. alla dagar som jag har tempat på ligger på 36,0 och idag när jag vakna sjönk jag till 35,7. Kan helt omöjligt ha haft ägglossning den 23 isåfall? ;P då borde min temp vara högre i så fall?

Låter som en tempdipp som kan va några dagar efter äl eller strax innan äl. Men svårt att säga om du inte har en temp innan och efter äl. Tips att kolla flytningar med. Innan äl äggvite och efter lotions
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3