• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-30 16:36:41 följande:

Läste lite om det och det är ju receptfritt det med

Ja jisses förstår dig!!

Japp så man kan ju pröva:) kör med bidrottninggele denna månad med. Första gångenjag testar sånt här så lär ju se om de funkar:)
  • Anonym (Hoppas)
    Anderssonsaara skrev 2015-12-30 19:37:30 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in här, har BIM 4e Jan, & känt av väldigt mycket symtomer, så som molvärkn i nedre delen av magen, stickningar där, trötthet något så sjukt! Och även PMS. Flytningar, vita & mer tjocka. Någon mer som känt något av det här?

Kört med Grapejuice metoden denna månaden innan ÄL, hoppas verkligen att det kan ta sig, är BIM -5 :)

Lycka till allihopa!

Har beräknad BIM 6/1, har exakt samma symptom som dig. Har haft molvärk och tjocka vita flytningar sen 2-3 efter ÄL och mitt urin har luktat jättestarkt.Har haft stickningar i vänstra sidan, men varken illamående eller ömma bröst.

Men jag hoppas verkligen! Imorgon bitti kör jag på ett graviditetstest, även fast det är lite för tidigt.

Håller tummar och tår för oss båda nu :D
  • Anderssonsaara

Ja jag hoppas verkligen! Vi har försökt sen september, har varit så ivrig och redan testat i 3 dagar nu... Haha vet att det är för tidigt, men som sagt mitt tålamod är inte det bästa! Håller på att flytta nu mitt i allt, så tänkte försöka att lägga tankarna "bakom" mig lite, & försöka hålla mig & inte testa på några dagar nu! Håller tummarna :D

• Anonym (Tjej85)

Jag undrar en sak. Jag har koll på min ägglossning tack vare flytningarna. Men, imorse fick jag en ägglossningsflytning när jag var på toa, och då är det ändå 9-10 dagar sedan jag hade ägglossning? Det har aldrig hänt mig förut.

Kan det vara så att jag inte fick ägglossning när jag skulle och att den håller på nu istället? :( Jag fick det imorse bara en gång och nu är det inget mer. Gud vad ledsen jag blir om nåt är fel, jag hade ändå värk i magen och allt för 9 dagar sedan så var helt säker på att den var då...

Nån som vet vad som händer?

• frestelsen
    Anonym (Tjej85) skrev 2015-12-31 22:23:23 följande:

Jag undrar en sak. Jag har koll på min ägglossning tack vare flytningarna. Men, imorse fick jag en ägglossningsflytning när jag var på toa, och då är det ändå 9-10 dagar sedan jag hade ägglossning? Det har aldrig hänt mig förut.

Kan det vara så att jag inte fick ägglossning när jag skulle och att den håller på nu istället? :( Jag fick det imorse bara en gång och nu är det inget mer. Gud vad ledsen jag blir om nåt är fel, jag hade ändå värk i magen och allt för 9 dagar sedan så var helt säker på att den var då...

Nån som vet vad som händer?

Har du haft sex nyss?
  • Anonym (Tjej85)
    frestelsen skrev 2015-12-31 22:34:49 följande:

Har du haft sex nyss?

Nej inte sen den 19/12 :(
  • VilleVallesMamma

Hur går det för er alla??

Här har man sexat på varannan var tredje dag sen den 19 :)
    Vilket varit en utmaning ;) Lilleman har varit magsjuk sen innan jul så att få tid för oss själva har varit lite klurigt :P

Hoppas ju på att man prickat ÄL som bör ha varit nån gång mellan 24-28 :)

är dock lite fundersam.. 

Fick ju ont som mensvärk kvällen/natten den 28 och höll i sig nån dag och tänkte för mig själv att det kunde vara ÄL men nu har ja fått större å känsligare bröst lite smått molvärk illamående och varierar så totalt i min känslor! 

Känns ju som om det skulle varit ÄL den 28 borde det ju inte komma nå symtom redan nu... 
    Är väl kanske bara kroppen som inbillar sig.. 

Med sonen hade ja inga symtom alls innan v 6-7 och mitt mf var ja tvär säker redan innan ja testa då ja hade så mkt symtom...

Nån mer som känner av nåt??

• frestelsen
    Anonym (Tjej85) skrev 2015-12-31 22:50:14 följande:

Nej inte sen den 19/12 :(

Nä tänkte om de kunde bart spermier kvar som såg ut som äl flytningar. Hm är du säker på att du haft äl då? Passa på att ligga lite nu för säkerhets skull
  • Gråsten

Har inte skrivit så mycket i tråden, men väl några inlägg. Har haft en hel del symptom som alla försvunnit, skulle haft bim den 3/1 men som en liten nyårspresent kom mensen en timme efter tolvslaget igår/imorse. 

Så, på't igen nu bara! 

Gott nytt år på er och lycka till! Och stort, stort grattis till er som plussat! <3

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3