• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-30 13:57:29 följande:

Brudar! Hur lägger Man upp bild? Kunde inte hålla mig bim -4 och testa. Tror jag fått inneboende men jag måste dela detta med er experter och se om det är någon mer som ser mitt plus?!

Hjälp?!

Vänta till text kommer upp i rutan, kan dröja en stund. Sen skicka svar:)
  • behnizen

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Svagt plus på clearblue, starkare på testlagrets och en digital som stod: Gravid! 8:e försöket gillt till syskon och lyckan är total!!

Nu är mina tvivel borta:)

Stort lycka till alla som väntar.

• frestelsen
    behnizen skrev 2015-12-30 15:38:42 följande:

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Svagt plus på clearblue, starkare på testlagrets och en digital som stod: Gravid! 8:e försöket gillt till syskon och lyckan är total!!

GRATTIS!!! <3
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-30 13:43:11 följande:

Progesteron som hjälper kroppen att behålla ägget om det blivit befruktat förstås. Det förlänger även lutealfasen om man har en kort sån. Jag har 12 dagar så är väl normal men misstänker att jag har brist på progesteron då jag fått fler mf o nu dist ma. Om du googlar progesterall så kan du läsa om det:) vi har försökt ett o ett halvt år med.. blä vill liksom få bebis nån gång.. hoppas detta hjälper på traven

Läste lite om det och det är ju receptfritt det med

Ja jisses förstår dig!!
  • glittersol

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Åh grattis grattis!!!! Yaaay!
  • glittersol
    201405 skrev 2015-12-30 13:16:27 följande:

Hm, blivit förkyld och kom att tänka på att det kan ju vara bra då jag är på äl +6 och ägget ska förhoppningsvis fästa snart. Eftersom det fortfarande är som en främmande kropp som spermierna va? Så borde det vara bra om immunförsvaret är upptaget med en förkyldning så ägget kan få fästa i fred? Ingen aning om det stämmer, men kom att tänka på det :p

Hoppas verkligen jag blir frisk till imorgon och att det blir sista gången på 9+ månader som jag får dricka alkohol :D

Hade tempdip igår äl+5 så även om det är tidigt hoppas jag på implantationsdip! Får se om 8 dagar :)

Hmm ja du bra fråga!

Haha eller hur..hoppas det är sista droppen på länge!
  • 201405

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Grattis! :D hur många dagar efter äl är du? :)
  • behnizen
    201405 skrev 2015-12-30 19:13:20 följande:

Grattis! :D hur många dagar efter äl är du? :)

Tack!

Äl+11
  • Anderssonsaara

Hej tjejer!

Hoppar in här, har BIM 4e Jan, & känt av väldigt mycket symtomer, så som molvärkn i nedre delen av magen, stickningar där, trötthet något så sjukt! Och även PMS. Flytningar, vita & mer tjocka. Någon mer som känt något av det här?

Kört med Grapejuice metoden denna månaden innan ÄL, hoppas verkligen att det kan ta sig, är BIM -5 :)

Lycka till allihopa!

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3