• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • Anonym (Tjej85)
    frestelsen skrev 2016-01-01 09:45:49 följande:

Nä tänkte om de kunde bart spermier kvar som såg ut som äl flytningar. Hm är du säker på att du haft äl då? Passa på att ligga lite nu för säkerhets skull

Min man är bortrest :) jag är rätt säker på att jag hade äl och nu är det fyra dagar kvar till mensen jag fattar inte vart den där "snorlobban" kom ifrån?

Nu har jag också fått ont i brösten vilket jag heller aldrig har. Rätt säker på att jag omöjligt är gravid men konstigt att man kan hitta på såna här saker för att man vill vara gravid? :)
  • Sajocawa
    Anonym (Tjej85) skrev 2015-12-31 22:23:23 följande:

Jag undrar en sak. Jag har koll på min ägglossning tack vare flytningarna. Men, imorse fick jag en ägglossningsflytning när jag var på toa, och då är det ändå 9-10 dagar sedan jag hade ägglossning? Det har aldrig hänt mig förut.

Kan det vara så att jag inte fick ägglossning när jag skulle och att den håller på nu istället? :( Jag fick det imorse bara en gång och nu är det inget mer. Gud vad ledsen jag blir om nåt är fel, jag hade ändå värk i magen och allt för 9 dagar sedan så var helt säker på att den var då...

Nån som vet vad som händer?

Jag har också fått sån äggviteflytning flera gånger mellan äl och BIM. Superförvirrande men eftersom jag tempar så är jag 100% på att ägglossning redan varit..
  • Anonym (Tjej85)
    Sajocawa skrev 2016-01-01 10:15:32 följande:

Jag har också fått sån äggviteflytning flera gånger mellan äl och BIM. Superförvirrande men eftersom jag tempar så är jag 100% på att ägglossning redan varit..

Ok! Så då kan det vara normalt och troligt att jag ändå hade ägglossning på rätt datum? :)
  • Sajocawa
    Anonym (Tjej85) skrev 2016-01-01 10:36:32 följande:
    Ok! Så då kan det vara normalt och troligt att jag ändå hade ägglossning på rätt datum? :)
    Japp, vet dock inte varför det kommer men vi kan ju alltid hoppas att det är något bra! ;)
  • Anonym (Tjej85)
    Sajocawa skrev 2016-01-01 10:49:12 följande:

Japp, vet dock inte varför det kommer men vi kan ju alltid hoppas att det är något bra! ;)

Ja såklart googlar man runt när nåt är annorlunda, och då hade ett par stycken skrivit att dom fått så innan graviditet pga något hormon som blev högt om ägget blev befruktat? Hoppas!! :)
  • cesso

Hej. Har bim den 7/1 ca.... Tog ett test igår för söka skull som såklart var negativt då det är en v till bim, men det var ett billigt test. Symtom: drar och sliter i ligamenten, ömma pirrande bröst. Trodde först det var PMS men nu börjar jag tro att det är en böna på g. Blir i så fall nr 4 för oss. :)

• frestelsen

Äl+5 ont i livmodern och höger ljumske. Hoppas det är något som borrar in sig:) jag vill börja testa nuuuuu!!

• Anonym (Tjej85)
    cesso skrev 2016-01-01 11:13:46 följande:

Hej. Har bim den 7/1 ca.... Tog ett test igår för söka skull som såklart var negativt då det är en v till bim, men det var ett billigt test. Symtom: drar och sliter i ligamenten, ömma pirrande bröst. Trodde först det var PMS men nu börjar jag tro att det är en böna på g. Blir i så fall nr 4 för oss. :)

Vart sitter ligamenten? Jag ska ha mens 6/1 och känner konstigt ömmande vid höftknölarna och igår drog det i vänstra ljumsken hela dagen. Har även fått ont i brösten och det har jag aldrig :)
  • Sofvid7
    Anonym (Tjej85) skrev 2016-01-01 11:23:38 följande:

Vart sitter ligamenten? Jag ska ha mens 6/1 och känner konstigt ömmande vid höftknölarna och igår drog det i vänstra ljumsken hela dagen. Har även fått ont i brösten och det har jag aldrig :)

Jag ska ha mens idag enligt min app, hade sex imorse och sex brukar sätta fart på min mens men inget kom. Dock haft mindre blödningar efter förra mensen, vid två tillfällen 12 dec och typ den 24.

Igår dock som du också skrev så ömmade det också på mig i vänstra sidan, vad nu det kan innebära?... Tänkte vänta till måndag att testa mig, ifall mensen bara är försenad igen. Sista mensen var den 26 nov :/
  • Anonym (Tjej85)
    Sofvid7 skrev 2016-01-01 14:06:00 följande:

Jag ska ha mens idag enligt min app, hade sex imorse och sex brukar sätta fart på min mens men inget kom. Dock haft mindre blödningar efter förra mensen, vid två tillfällen 12 dec och typ den 24.

Igår dock som du också skrev så ömmade det också på mig i vänstra sidan, vad nu det kan innebära?... Tänkte vänta till måndag att testa mig, ifall mensen bara är försenad igen. Sista mensen var den 26 nov :/

Oj men hur var blödningarna där imellan då? Hur länge brukar du ha imellan dina mensar? 26/11 är ju väldigt länge sedan :)
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3