• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-20 16:39:29 följande:

Äl+4 och känner inget speciellt än. Själv då? :)

Är just du på den eviga väntan mellan mens och äl! Ska ha äl runt den 25de men tog nyss ett test då jag tyckte det redan kommit mycket älflytningar men det var negativt så får vänta lite till
  • glittersol
    frestelsen skrev 2015-12-20 16:47:34 följande:

Äl tidigare:) positivt i fredags så bim 3e nu:)

Härligt!
  • muuppeens
    glittersol skrev 2015-12-20 17:44:21 följande:

Är just du på den eviga väntan mellan mens och äl! Ska ha äl runt den 25de men tog nyss ett test då jag tyckte det redan kommit mycket älflytningar men det var negativt så får vänta lite till

Känns som det kommer bli en lång väntan.. Värsta nog att man redan nu letar symtom :/..
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-20 20:45:17 följande:

Känns som det kommer bli en lång väntan.. Värsta nog att man redan nu letar symtom :/..

Ja väntan är ond när man försöker skaffa barn!

Tur att det är julstök nu så man är lite distraherad
  • 201405

Hoppar in här! Antagligen äl på torsdag och bim runt 5:e. Det blir andra riktiga försöket för första barnet.

Har testat nu med äl test sen cd 12 för att säkert inte missa. Aldrig testat med äl test en hel månad utan har alltid lyckas glömma någon dag osv så aldrig fått positivt och vet därför inte exakt vilken dag jag brukar ha äl med vet att det är runt cd 16-20. På CD 15 idag och väldigt svaga äl test och cb digitalt fick jag tom cirkel så blir intressant att se när det börjar stegra :) men har i alla fall börjat få vattniga flytingar de senaste dagarna och tappen är hög och lite öppen :)

Hoppas på många plus i januari!

• soffis87

Hoppar också in på denna tråd :) enligt NC ska jag ha ägglossning den 23/12 men har än så länge ej testat positivt på ägglossningstestet mer än mkt svaga streck. Förhoppningsvis blir det positivt imorgon :)

Kan tillägga att BIM är beräknad till 7/1 och att detta är 3:e försöket med första barnet. Har innan dess gått på p-piller/p-ring i många år. Jag hoppas verkligen det blir något nu! Och hoppas på att ni andra i tråden också plussar denna gång :)

• glittersol
    201405 skrev 2015-12-21 14:00:07 följande:

Hoppar in här! Antagligen äl på torsdag och bim runt 5:e. Det blir andra riktiga försöket för första barnet.

Har testat nu med äl test sen cd 12 för att säkert inte missa. Aldrig testat med äl test en hel månad utan har alltid lyckas glömma någon dag osv så aldrig fått positivt och vet därför inte exakt vilken dag jag brukar ha äl med vet att det är runt cd 16-20. På CD 15 idag och väldigt svaga äl test och cb digitalt fick jag tom cirkel så blir intressant att se när det börjar stegra :) men har i alla fall börjat få vattniga flytingar de senaste dagarna och tappen är hög och lite öppen :)

Hoppas på många plus i januari!

Välkommen!

Härligt att höra att äl är på g!

Jag har äl på torsdag om appen stämmer

Haha ja är skönt att få streck på något!
  • glittersol
    soffis87 skrev 2015-12-21 14:40:37 följande:

Hoppar också in på denna tråd :) enligt NC ska jag ha ägglossning den 23/12 men har än så länge ej testat positivt på ägglossningstestet mer än mkt svaga streck. Förhoppningsvis blir det positivt imorgon :)

Kan tillägga att BIM är beräknad till 7/1 och att detta är 3:e försöket med första barnet. Har innan dess gått på p-piller/p-ring i många år. Jag hoppas verkligen det blir något nu! Och hoppas på att ni andra i tråden också plussar denna gång :)

Välkommen! Härligt att vi blir fler!

Åh du tempar?

Gud vad kul med typ befruktning på julafton

Ja lite plus är på sin plats!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3