• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-14 20:54:20 följande:

Ägglossning på torsdag eventuellt.

Bim den 1 Januari :)!!

7e försöket.

Välkommen!!

Kör ni något speciellt? Typ äl test eller liknande?
  • frestelsen
    glittersol skrev 2015-12-15 19:39:43 följande:

Jag brukar få positivt precis på dagen men det har en tendens att klia i fingrarna när man närmar sig så var nog någon dag innan!

Är ju skönt att få ett streck på något test!

Ah plussar man inte på gravtest kan man ju va glad över ältesten :)
  • schober
    glittersol skrev 2015-12-15 19:50:10 följande:
    Men detta måste man få av läkare eller?
    Ja precis, det går inte att köpa själv tyvärr. Sen är det inte alla som får Pergotime heller utan man måste gå igenom undersökningar och sånt först och sen tar läkaren beslutet, men av vad jag vet så kan Pergotime hjälpa oss med glesa eller ingen ägglossnig.
    glittersol skrev 2015-12-15 19:36:59 följande:
    Välkommen!

Beklagar missfallet! <3

Spännande har aldrig hört talas om nåttljusolja!

Vad ska det hjälpa för?

Ja fasen stå på dig om det behövs, med dagens sjukvård behövs det!!
    Nattljusolja ska hjälpa med det hormonella, och göra cykeln stabilare samt boosta ägglossningen, men jag har inte märkt nåt och jag har testat sen maj.... så var nog fail för min del =/ tack för dina ord <3
  • frestelsen

Neg på ältest idag. Jag täkte om cykeln hade ändra sig så lika bra att börja testa på dag 8.

Nästa vecka får jag svar på blodproven om det är nått fel på mig. Annars blir det mannen som får lämna sperma. Vi blir ju gravida så barn kan vi få men undrar vad de kan va som fö mf. Vi har 2 friska barn frn varsit förhållande. Hm åldern, jag 34 han 42, att jag har för lite progesteron eller bara slumpen..

• schober
    frestelsen skrev 2015-12-16 09:45:27 följande:

Neg på ältest idag. Jag täkte om cykeln hade ändra sig så lika bra att börja testa på dag 8.

Nästa vecka får jag svar på blodproven om det är nått fel på mig. Annars blir det mannen som får lämna sperma. Vi blir ju gravida så barn kan vi få men undrar vad de kan va som fö mf. Vi har 2 friska barn frn varsit förhållande. Hm åldern, jag 34 han 42, att jag har för lite progesteron eller bara slumpen..

Så gamla är ni ju faktiskt inte, men det kanske är lite olika saker som tillsammans skapat missfallet. Typ, att det inte ville fästa pga lågt progesteron och att det var nåt fel i celldelningen.. Det är ju så mycket som ska klaffa så det är ju ett under att det ens är så många barn som föds, haha :P
  • frestelsen
    schober skrev 2015-12-16 14:02:11 följande:

Så gamla är ni ju faktiskt inte, men det kanske är lite olika saker som tillsammans skapat missfallet. Typ, att det inte ville fästa pga lågt progesteron och att det var nåt fel i celldelningen.. Det är ju så mycket som ska klaffa så det är ju ett under att det ens är så många barn som föds, haha :P

Så sant, men man funderar ju på varför, något så naturligt kan va så svårt ibland; )
  • muuppeens
    glittersol skrev 2015-12-20 10:00:31 följande:

Hej gänget!!

Hur går det för alla?

Äl+4 och känner inget speciellt än. Själv då? :)
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3