• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-08 11:52:35 följande:

Idag har det hänt mycket. Fick sladd på bilen och drog rätt in i en bergvägg. Jag är helt ok men min bil totalt kvaddad.. hade tenta så maken fick köra mig dit.. kugga säkerligen.. jag tog ett test som jag tyckte va en svagt streck på. Så vi åkte in för jag skulle ta blodprov igen. Då passa de på att ta en gravtest där. Negativt! Sen visa det sig att jag har lupus antikoagulans.. blä blä blä blää

Nu slutar jag med progesterall hoppas mensen kommer o att jag får nån medicin som gör att jag kan få barn. Tack för alla som stöttat mig denna månad. Kram på er

Men gud vilken jävla dig!!

Skönt att höra att du är okej!!! <3

Du är stark och kommer klara dig igenom detta!

Tids nog ska ni få ert efterlängtade plus!
  • glittersol
    Anonym (December91) skrev 2016-01-08 12:16:30 följande:

Hoppar in här..

Jag och min sambo har äntligen tagit ett gemensamt beslut om att berika vårt liv med en liten. Vi har bestämt oss för att inte försöka "på riktigt" men inte heller göra något för att förhindra en graviditet. Tanken är att vi vill slippa all stress med att bli gravida. Vi vill leva på som vanligt utan tester och för mycket tankar på det och låta det hända när det händer. Ändå hamnar man här direkt. Längtar redan så mycket att jag inte vet var jag ska ta vägen. Och alla mina tankar är självklart på att få gå och bära på vårt barn nu.. Har bara berättat för min bästa vän eftersom vi inte vill att någon ska veta att vi "försöker" och ha folk som börjar fråga hur set går, så jag har inte så många att prata med om det här. Och prata om det är ju det enda man vill göra. Prata och längta. Vad passar då bättre än att göra det i ett forum där man kan prata och längta tillsammans med andra i samma sits :)

Hej välkommen!

Låter sunt! Så var mina tankar också i början haha men nu är det äl test och en jävla massa googlade

Låter som mig! Bara min bästa vän vet och ni på forumet!
  • skaleq
    cesso skrev 2016-01-08 08:00:35 följande:

Skaleq- det ska visa om du är på bim + 7. Om du inte haft sen äl???

Tack för info! Är absolut möjligt att jag räknat min BIM fel. Har bara beräknat på äl+14. Såg nu att längsta cykeln jag haft var på 33 dagar och då var min BIM äl+17. Om antal dagar mellan äl och BIM alltid är konstant (?) så innebär det att jag är på BIM+4.

Eller så kan jag ju ha missuppfattat min äl. Fullt möjligt det med. Hahah. Omöjligt dethär!
  • sabiina
    glittersol skrev 2016-01-08 10:34:13 följande:

Bim idag enligt ena appen..tror dock mer på att den är imon eller på söndag då äl var senare.

Fick en rosa/brun flytning innan men sen inte mer.

GAAAAAAAH denna väntan!!!

Du måste ju testa :)
  • glittersol
    sabiina skrev 2016-01-08 12:50:03 följande:

Du måste ju testa :)

Haha det kliar som fan men ska försöka hålla mig tills på söndag iaf om mensen inte kommit

Är då på äl +14
  • sabiina
    glittersol skrev 2016-01-08 13:12:20 följande:

Hur går det för dig?

Jag känner absolut ingenting den här månaden. Är bara på äl +9 så hur mycket kan jag känna liksom.... Men mensen var ju så jäkla sen förra månaden, tre dagar. Så äl var kanske tidigare än vad det står i appen.. Svårt o veta när man inte testar. Tyckte mig ha en äl flytning tisdag förra veckan men jag vet inte. Vi får se. Hur tidigt kan man testa? Nästan så jag vill testa bada för att slippa hoppas. Men du borde ju kunna testa nu?! ;)
  • glittersol
    sabiina skrev 2016-01-08 20:17:33 följande:

Jag känner absolut ingenting den här månaden. Är bara på äl +9 så hur mycket kan jag känna liksom.... Men mensen var ju så jäkla sen förra månaden, tre dagar. Så äl var kanske tidigare än vad det står i appen.. Svårt o veta när man inte testar. Tyckte mig ha en äl flytning tisdag förra veckan men jag vet inte. Vi får se. Hur tidigt kan man testa? Nästan så jag vill testa bada för att slippa hoppas. Men du borde ju kunna testa nu?! ;)

Precis så har jag känt denna månaden, alltså inte mycket haha!

Ägget fäster efter 5-10 dagar så du skulle kunna testa

Haha ja jag skulle nog kunna testa! :-P

Känns som det inte tagit sig av någon anledning dock men får jag den inte på jobbet imon så testar jag
  • Anonym (Längtar!)

Jag och sambon har försökt få barn i 3,5 år. Blivit gravid 3 gånger men fått missfall alla gångerna, senast i september 2015. Bestämde oss efter det att lägga ner "bebisvverkstaden" då vi både mår så dåligt av missfallen.

Idag fredag är jag på BIM+5. Mensen har varit väldigt punktlig de senaste månaderna, kom till och med 2dagar "för tidigt" förra månaden. Funderar på att göra ett test i morgon bitti. Vad tror ni, är det för tidigt?

• glittersol
    Anonym (Längtar!) skrev 2016-01-08 20:45:57 följande:

Jag och sambon har försökt få barn i 3,5 år. Blivit gravid 3 gånger men fått missfall alla gångerna, senast i september 2015. Bestämde oss efter det att lägga ner "bebisvverkstaden" då vi både mår så dåligt av missfallen.

Idag fredag är jag på BIM+5. Mensen har varit väldigt punktlig de senaste månaderna, kom till och med 2dagar "för tidigt" förra månaden. Funderar på att göra ett test i morgon bitti. Vad tror ni, är det för tidigt?

Beklagar dina missfall! <3

När hade du äl? Ta ett test vettja
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3