• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • cesso

Jag tro jag tog mitt första test på äl + 8: negativt. Andra på äl + 10: negativt. Tredje på äl + 12 POSITIVT!

• glittersol
    Harmonie skrev 2016-01-05 19:58:23 följande:

Ja, jag kör med ältest och tempar varje dag. Har haft NC i ca 6 mån nu så den känns tillförlitlig 

Ska vänta med att testa till BIM den här gången. Du då? 

Kör med ältest bara än så länge men funderar på att börja tempa

Har redan testat en gång denna månaden, ska vänta tills mensen kommer nu tänkte jag.
  • glittersol
    cesso skrev 2016-01-06 06:39:24 följande:

Tog ett nytt test nyss. Det var fortfarande ett plus! Synligt och tydligt. Så himla konstigt att man kan få helt negativt EN dag och så en-två dagar senare så tydligt plus!!!! Och jag var SÅ säker att mensen var på g! Så ni som tror det- det behöver inte vara så!!!! Jag är typ i chock än. Det tog sig på första försöket. Frestelsen- ge inte upp! Jag har aldrig hittills fått spökplus nånsin. Och då är det här mitt 4;e. Däremot svagt svagt svagt med dottern på äl+ 7 ca. Så ditt kan säkert stegra! Ta ett nytt varje, eller varannan dag. HCG fördubblas var 48 h. Ska ngn mer testa??

Grattis!!!! Vad glad jag blir för din skull!
  • johannajw

Tog ett nytt test nyss. Det var fortfarande ett plus! Synligt och tydligt. Så himla konstigt att man kan få helt negativt EN dag och så en-två dagar senare så tydligt plus!!!! Och jag var SÅ säker att mensen var på g! Så ni som tror det- det behöver inte vara så!!!! Jag är typ i chock än. Det tog sig på första försöket. Frestelsen- ge inte upp! Jag har aldrig hittills fått spökplus nånsin. Och då är det här mitt 4;e. Däremot svagt svagt svagt med dottern på äl+ 7 ca. Så ditt kan säkert stegra! Ta ett nytt varje, eller varannan dag. HCG fördubblas var 48 h. Ska ngn mer testa??

Men åh vad roligt! Stort grattis! <3
  • johannajw

Enligt mina egna beräkningar så trodde jag att jag hade bim idag. Men enligt ff så har jag bim den 14 januari. Tänkte testa idag, men ska nog vänta 1-2 veckor till.. min kropp är så strulig. Vill nog bara ge upp nu och vänta tills jag förstår mig på min kropp. Haha..

• 201405

Grattis!! Hoppas det blir så för mig med, jättesvagt igår på en testa tidigt sticka men neg på cb digital idag :/ men ingen mens på g och passerat bim nu, på äl +13 så var no för tidigt med cb. Så hoppas jag har samma tur som dig om två dagar!
  • Anonym (Hoppas)

Idag kom mensen precis som beräknat, blev så himla ledsen.
    Nu har jag beställt fertilitetsglidmedel och storpack med äl-tester och så satsar jag på februari istället.
    Stort lycka till och grattis för er som redan plussat. Kram!

• glittersol
    johannajw skrev 2016-01-06 11:07:51 följande:

Enligt mina egna beräkningar så trodde jag att jag hade bim idag. Men enligt ff så har jag bim den 14 januari. Tänkte testa idag, men ska nog vänta 1-2 veckor till.. min kropp är så strulig. Vill nog bara ge upp nu och vänta tills jag förstår mig på min kropp. Haha..

Vet du när du hade äl?

Haha ja det är en bergochdal bana i början!
  • glittersol
    Anonym (Hoppas) skrev 2016-01-06 13:20:26 följande:

Idag kom mensen precis som beräknat, blev så himla ledsen.

Nu har jag beställt fertilitetsglidmedel och storpack med äl-tester och så satsar jag på februari istället.

Stort lycka till och grattis för er som redan plussat. Kram!

Jävla skit då!! Förstår att du är besviken men vet du vad, det är bara att ladda om!

Håller tummarna för februari! <3
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 08:12:28 följande:

Inget idag, bara samma skugga. Äl+10.. sen tänkte jag att poste skulle komma idag meeen de är ju röd dag blööö

Hur går du? Hur känner du dig?
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3