• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-01-06 15:24:03 följande:

Hur går du? Hur känner du dig?

Jag vet inte. Känner typ inget. Du då? När testar du nästa gång?
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 15:32:30 följande:

Jag vet inte. Känner typ inget. Du då? När testar du nästa gång?

Inte jag heller, kanske lite lite mol någon gång.

Vette fasen, var nära på att testa när gubben var iväg men han kom hem tidigare

Ska försöka hålla mig till mensen lr över bim.

Jobbar i helgen så håller mig sysselsatt.

Hur lever ni i bebisbakande tider?

Som vanligt eller begränsar ni er?

Försöker leva som vanligt och kanske begränsar mig lite veckan innan bim.

Men igår tog jag faktiskt två glas vin, fick sedan värsta skuldkänslorna
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-01-06 16:15:30 följande:

Nä jag lever som vanligt. Smygröker ibland (inte när maken ser) drack på nyår o så. Tror man ska det så man inte blir knäpp. Sen när det star GRAVID då blir det annat:) jag testade idag men svag grå rand blä
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 16:28:27 följande:

Nä jag lever som vanligt. Smygröker ibland (inte när maken ser) drack på nyår o så. Tror man ska det så man inte blir knäpp. Sen när det star GRAVID då blir det annat:) jag testade idag men svag grå rand blä

Ja lite så , känns som att man tänker på det extremt mycket annars och då tänker man bra mycket ändå

Ge inte upp än, tant fan har inte kommit ännu
  • frestelsen
    glittersol skrev 2016-01-06 16:40:03 följande:

Ja lite så , känns som att man tänker på det extremt mycket annars och då tänker man bra mycket ändå

Ge inte upp än, tant fan har inte kommit ännu

Nä precis och kommer kärringen så får man väl äl om 2 veckor igen :)
  • johannajw
    glittersol skrev 2016-01-06 13:49:13 följande:

Vet du när du hade äl?

Haha ja det är en bergochdal bana i början!

Nä alltså jag har ingen aning, haha! Jag vet bara att jag har haft ont i magen ett tag. Vad skulle ni ha gjort? Tagit ett gravtest eller vänta 2 veckor till?
  • glittersol
    johannajw skrev 2016-01-06 17:39:29 följande:

Nä alltså jag har ingen aning, haha! Jag vet bara att jag har haft ont i magen ett tag. Vad skulle ni ha gjort? Tagit ett gravtest eller vänta 2 veckor till?

Oj ja då är det svårt!

Hmm kanske vänta ett par dagar iaf
  • skaleq

Jag hoppas också in - detta är ju så spännande!

Slutade med hormonell prevention i juni-15 och har sedan dess fått plus på stickan en gång. Plus kom på dag 31, mensen på dag 34. Har oregelbundna cyklar (från 28 till 34) och har inte förhållt mig till uttrycket BIM förr, mensen har liksom kommit när den kommit. Så vet inte om min BIM är ÄL+10 eller +14.

Så jag tänker att jag räknar högt, ÄL+14. Det innebär att jag idag är på BIM+5 (dag 41). Testade negativt på både BIM och BIM+1 och har inga tydliga symptom bortsett från en kryddig PMS-episod tidigare i veckan. Har inte mensvärk eller speciellt kraftig PMS i mina "vanliga" cyklar och tänker att det därför kan vara ett symptom.

Har egentligen planerat att jag inte skall ta nytt test förrän på fredag morgon, eftersom de där rackarns minus-tecknen är så tråkiga att titta på. Men jag är ju såklart sugen (test-beroendet som snackar).

Väldigt intressant och givande att läsa om era erfarenheter! Tänk så mycket man inte kunnat om sin mens förrän man börjar försöka få barn - en skam egentligen :)

• sabiina

Jag lever som vanligt :) men jag tycker den här veckan innan mens är spännande. Älskar att vara inne här på fl med andra i samma situation. Varje kväll lägger jag mig i badet och går in o läser en massa inlägg :) sen är det inte lika kul när mensen är 3 dagar sen som förra månaden, helt utan anledning liksom!! :( men jag lever som vanligt fast med annat i mitt huvud ;)

glittersol skrev 2016-01-06 16:15:30 följande:

• glittersol

Brukar alltid skoja med sambon om att han pökar igång mensen verkar som det blivit så nu också. Svagt svagt rosa på pappret nu!

Får se om det kickar igång helt.

Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3