• glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Hej hopp!!

En tråd för oss med bim å början av januari!

Jag har ägglossning 25/26de december

och bim 8/9 januari !

Detta blir vårt 6de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre! <3

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite.

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3
  • Anonym (Längtar!)

Nästan säker på att jag hade ÄL 19/1.

är så rädd att testet inte visar något.... ???? Skadad efter många negativa test genom åren och alla missfall...,

• glittersol
    Anonym (Längtar!) skrev 2016-01-08 20:55:33 följande:

är så rädd att testet inte visar något.... ???? Skadad efter många negativa test genom åren och alla missfall...,

Om du menar 19 december så borde det isåfall visa sig!!

Men dock kan det vara så att du faktiskt inte hade ägglossning..vi har det kanske 10 av 12 håller tummarna
  • Anonym (Längtar!)

Var hos läkare (gyn) den 16:E och då såg hon att äggblåsorna borde vara mogna att släppa cirka 3 dagar efter det besöket, alltså den 19:e. Dessutom mådde jag pyton den dagen, sur och grinig och mensvärk vilket för mig brukar betyda ägglossning.

Därav att jag är ganska säker på dag. ????

Tar nog ett test i morgon bitti med morgonurinen. ???? Nervös!

• sabiina
    Anonym (Längtar!) skrev 2016-01-08 20:55:33 följande:

Testa nu! Borde visa om du är gravid!!
  • sabiina
    glittersol skrev 2016-01-08 20:31:05 följande:

Precis så har jag känt denna månaden, alltså inte mycket haha!

Ägget fäster efter 5-10 dagar så du skulle kunna testa

Haha ja jag skulle nog kunna testa! :-P

Känns som det inte tagit sig av någon anledning dock men får jag den inte på jobbet imon så testar jag

Borde nog hålla mig några dagar till. Sist plussade jag på BIM-4 och enligt min app är det på söndag.. Jag tror det är typ nu ;P sambon sa när jag kom ut från duschen att mina blodådror syndes så väl.. O han vet inte ens att det kan vara ett gravtecken...
  • Anonym (Längtar!)
    sabiina skrev 2016-01-08 21:26:31 följande:

Testa nu! Borde visa om du är gravid!!

Ska försöka hålla mig till i morgon bitti!
  • glittersol

Fick skynda mig att kissa så jag inte skulle hinna ta ett test

Tror ändå mensen kommer idag! Så får se

• cesso

Glittersol- jag håller tummarna! Hur klarar du att inte ta test..?!!! Bra gjort. Min blödning stannade upp igår, så än är det inte kört. Var bara en mkt sparsam blödning så jag hoppas det inte kommer mer....

• Anonym (Längtar!)

Negativt test nu på morgonen..... Så jäkla besviken!!! ???? Förstår ingenting, nästan 100% säker att vi prickade ÄL. Haft graviditetssymptom i några dagar - hungrig ofta, smått illamående ibland, spänningar i brösten, molande mensvärk ibland.

Dock så fick jag negativt test sist jag var gravid också. Vågar jag hoppas fortfarande?!

• glittersol
    cesso skrev 2016-01-09 07:21:41 följande:

Glittersol- jag håller tummarna! Hur klarar du att inte ta test..?!!! Bra gjort. Min blödning stannade upp igår, så än är det inte kört. Var bara en mkt sparsam blödning så jag hoppas det inte kommer mer....

Haha det är sjukt svårt!!!

Åh spännande, hoppas det håller sig borta!
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3