Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
SVT verkar inte direkt skämmas över att en av deras journalister dömdes för brott i tjänsten. Man ser det snarare som något man kan använda i reklamsyfte. Följande låg uppe ett tag men är numera borta:
Jag var bara intresserad av hur du såg på straff vs anställningar. Själv är jag av den uppfattningen att det är domstolar som dömer ut straff och ett straff bör inte resultera i att man förlorar jobbet så länge som man inte bryter mot några anställningsvillkor.
Jag det kan man tycka men i det här fallet så handlade det inte om ett grovt brott (enligt brottsbalken) och tingsrätten dömde därför journalisten till villkorlig dom och samhällstjänst. Jag är övertygad om att ADs bedömning, om ärendet skulle ha prövats där, skulle bli att ingen arbetsgivare har rätt att säga upp någon för det brott som den aktuella journalisten nu är dömd för.
Jag antar att du ditt stöd till samhället i stort i och med detta är förbrukat..