Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Jag det kan man tycka men i det här fallet så handlade det inte om ett grovt brott (enligt brottsbalken) och tingsrätten dömde därför journalisten till villkorlig dom och samhällstjänst. Jag är övertygad om att ADs bedömning, om ärendet skulle ha prövats där, skulle bli att ingen arbetsgivare har rätt att säga upp någon för det brott som den aktuella journalisten nu är dömd för.
Jag antar att du ditt stöd till samhället i stort i och med detta är förbrukat..
Men du betalar ju inte några licenspengar, var det inte så?
Om, så förstår jag inte varför du ens lyfter frågan om SVT, du har ju frivilligt valt att ställa dig utanför din rätt till inflytande över Public Service, iom det.
Försöker förstå, i och med att jag brukar tycka att dina åsikter nästan alltid är genomtänkta.
Antar att du inte anser att alla som begår ett brott som leder till minst villkorligt fängelsestraff ska få sparken - eller ens alla som arbetar för SVT som begår ett brott med den påföljden.
i så fall kanske det handlar om att han i praktiken gör ett tv-program som beskriver hur han bryter mot lagen?
Hm, jag tycker ju att han gjorde rätt - att det finns sådant man bara måste göra om man inte ska förvandlas till en liten lort - men att det kanske också finns sådant SVT bara måste göra om de ska leva upp till sitt uppdrag att vara opartiska.
Du behöver inte ta åt dig personligen, jag var osäker om det var du som sa att du inte betalade licenspengar, och valde därmed att ifrågasätta mig själv genom att sätta ut ett frågetecken.
Jag uppskattar att du betalar dina licenspengar, pengar som gör det möjligt för oss att ha kanaler någorlunda fria från reklam, och jag är rätt säker på att du tycker dig få valuta för pengarna, trots allt.
PS är så mycket annat än några program, som kan ifrågasättas för dess opartiskhet eller annat som strider mot direktiven för vår egen mediaplattform.
Och jag tror du tillhör den minoritet av oss svenskar, som faktiskt är medveten om hur mycket och i vilket brett utbud och stor mängd produktion som PS deltar i.
Folk i allmänhet saknar den kunskapen, de flesta läser inte några eftertexter och blir aldrig medvetna om allt som PS har delaktighet i.
Skulle alla ha den kunskapen, då är jag övertygad om att de allra flesta skulle vara stolta över PS och mer än nöjda över vad vi får för den lilla peng som vi lägger på PS = 6,41 sek/dag eller 2340 sek/år.