• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-15 14:24:00 följande:
    Utan att med ett ord tala om att det är islamister de talar med. Alltså inte vilka föreningar som helst utan islamister.

Som att be Svenska Motståndsrörelsen recensera ökad brottslighet bland invandrare.

Hur tänker du nu? Din liknelse saknar all logik. Jag hade förstått dig om du hade liknat situationen med en rabbi som uttalat sig om antisemitism eller en Sverigedemokratisk riksdagsman som uttalat sig om brottslighet bland sverigedemokrater (dessa vet ju vad de uttalar sig om) men ditt valda exempel är inkonsekvent. För övrigt så tror jag mest att det är islamofober och främlingsfientliga som kallar Salahuddin Barakat, muslimsk teolog, för islamist. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nattuw
    Equalizer skrev 2017-04-15 14:39:33 följande:
    Skillnaden är dock att Kristendomen (till skillnad från Islam) inte är en personlighetskult centrerad kring en enda profet.
    Är möjligen Jesus bekant?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-15 14:42:03 följande:

Hur tänker du nu? Din liknelse saknar all logik. Jag hade förstått dig om du hade liknat situationen med en rabbi som uttalat sig om antisemitism eller en Sverigedemokratisk riksdagsman som uttalat sig om brottslighet bland sverigedemokrater (dessa vet ju vad de uttalar sig om) men ditt valda exempel är inkonsekvent. För övrigt så tror jag mest att det är islamofober och främlingsfientliga som kallar Salahuddin Barakat, muslimsk teolog, för islamist. 

Vad du tror är av liten betydelse.

Islamism är att vilja påverka samhället till att mer följa islam.

Exempelvis predika att alla skall följa sharialagar.:
    https://detgodasamhallet.com/2015/11/12/sharia-istallet-for-fornuft/

"Om Salahuddin Barakat är vårt enda alternativ till Islamiska staten är vi illa ute. Det muslimer behöver är inte mer sharia, utan mindre. Det behövs en helt ny och öppen mentalitet som tillåter att man talar fritt och förnuftigt om sin religion. Så länge sharia är högsta norm och det är tabu att yttra en icke-konventionell åsikt om Koranen och berättelserna om Muhammed kommer blodet att fortsätta flyta och islamvärlden kommer att fortsätta ligga efter väst inom vetenskap, teknik, litteratur, konst, ja, det mesta egentligen."

• Equalizer
    nattuw skrev 2017-04-15 14:43:59 följande:
    Är möjligen Jesus bekant?
    Du menar att Jesus är den enda profeten som återfinns i bibeln?
  • nattuw
    Equalizer skrev 2017-04-27 19:30:55 följande:
    Du menar att Jesus är den enda profeten som återfinns i bibeln?
    Jag menar att kristendom ÄR en personkult. Utan personkulten skulle det inte finnas någon kristendom.
  • Flash Gordon

SVT i sitt esse:

https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/posts/444059192614241:0

Hänger ut och skambelägger privatperson och sjuksköterska för att sprida "apoklyptisk stämning" med ordval som "kaos" och "kris"  via en "skrämselsida".

En dryg månad senare och SVT granskar vården. Beskriver den med ord som: "vårdkris", "risk ... dör", "bristen ... akut", "larmar", "stora risker", "värre än någonsin", "haveri" osv osv.

• Flash Gordon

Öppet brev från han som blev jagad och uthängd (av SVT (med sjukskrivning som följd):

http://iotakt.se/ett-sent-uppvaknande/

"SVT hängde ut mig med namn, med bakgrund, med min arbetsplats och med ord om att jag bidrog till att trasa sönder samhällsdebatten. Allt för att jag gjorde det SVT nu gör, lyfte fram tillståndet i svensk sjukvård - på ett sätt förankrat i verkligheten."

• K Markatta

omni.se/marianne-rundstrom-slutar-pa-svt-i-protest/a/x6z9V

Marianne Rundström slutar på SVT - i protest

Gomorron Sveriges Marianne Rundström säger efter 22 år upp sig från SVT, rapporterar Expressen. Rundström, 66, lämnade in avskedsansökan på torsdagen - direkt efter sändning.

- Jag har sagt upp mig i dag för att jag inte upplever att kunskap och erfarenhet värdesätts på SVT

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?