Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Hur tänker du nu? Din liknelse saknar all logik. Jag hade förstått dig om du hade liknat situationen med en rabbi som uttalat sig om antisemitism eller en Sverigedemokratisk riksdagsman som uttalat sig om brottslighet bland sverigedemokrater (dessa vet ju vad de uttalar sig om) men ditt valda exempel är inkonsekvent. För övrigt så tror jag mest att det är islamofober och främlingsfientliga som kallar Salahuddin Barakat, muslimsk teolog, för islamist.
Hur tänker du nu? Din liknelse saknar all logik. Jag hade förstått dig om du hade liknat situationen med en rabbi som uttalat sig om antisemitism eller en Sverigedemokratisk riksdagsman som uttalat sig om brottslighet bland sverigedemokrater (dessa vet ju vad de uttalar sig om) men ditt valda exempel är inkonsekvent. För övrigt så tror jag mest att det är islamofober och främlingsfientliga som kallar Salahuddin Barakat, muslimsk teolog, för islamist.
Stabilt förtroende
för public service
www.journalisten.se/nyheter/stabilt-fortroende-public-service
SVT i sitt esse:
https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/posts/444059192614241:0
Hänger ut och skambelägger privatperson och sjuksköterska för att sprida "apoklyptisk stämning" med ordval som "kaos" och "kris" via en "skrämselsida".
En dryg månad senare och SVT granskar vården. Beskriver den med ord som: "vårdkris", "risk ... dör", "bristen ... akut", "larmar", "stora risker", "värre än någonsin", "haveri" osv osv.
Öppet brev från han som blev jagad och uthängd (av SVT (med sjukskrivning som följd):
http://iotakt.se/ett-sent-uppvaknande/
"SVT hängde ut mig med namn, med bakgrund, med min arbetsplats och med ord om att jag bidrog till att trasa sönder samhällsdebatten. Allt för att jag gjorde det SVT nu gör, lyfte fram tillståndet i svensk sjukvård - på ett sätt förankrat i verkligheten."
omni.se/marianne-rundstrom-slutar-pa-svt-i-protest/a/x6z9V
Marianne Rundström slutar på SVT - i protest
Gomorron Sveriges Marianne Rundström säger efter 22 år upp sig från SVT, rapporterar Expressen. Rundström, 66, lämnade in avskedsansökan på torsdagen - direkt efter sändning.
- Jag har sagt upp mig i dag för att jag inte upplever att kunskap och erfarenhet värdesätts på SVT