• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • nihka
    KillBill skrev 2017-04-25 23:00:11 följande:

Stabilt förtroende

för public service

www.journalisten.se/nyheter/stabilt-fortroende-public-service

Ja, de skriver:

"Förtroendet för public service har legat stabilt på runt 75 till 80 procent de senaste sex åren".

Det är sådana som SD-gnällspikar som inte litar på nåt som dippar i statistiken:

"
    Ideologi spelar in. De som säger sig sympatisera med Sverigedemokraterna har lågt förtroende för medier. 33 procent svarade att de har förtroende för SVT, 34 procent för lokala dagstidningar, 19 för TV4 och 13 procent för DN."

Det ger ju ett enormt stöd för public service bland alla andra!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 16:05:00 följande:
    SÅ....är det väl alltid !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
    Var klämmer skon Anton? Är det din cafévärdsfavorit som har sagt upp sig?

Själv tittar jag inte på caféprogram så jag kan inte bry mig mindre om detta.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2017-05-13 16:24:00 följande:

Vadå caféprogram, du verkar lite...känslig, Bill Det är definitivt ingen sko som klämmer någonstans. Och det vet du. Fast....ja. Försöka kan du ju alltid. Som alla dönickar före dig har gjort. Till ingen nytta.

Men men, om det får dig att må bättre att insinuera att jag tittar på caféprogram, medans du förmodligen tittar på dokumentärprogram om kvantemekanik, så varsågod. Du vet ju hur deprimerad jag blir.....

Och ha nu, som sagt, en trevlig lördagskväll.

Mvh. Broder Anton.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-05-13 16:46:35 följande:
    Vadå caféprogram, du verkar lite...känslig, Bill Det är definitivt ingen sko som klämmer någonstans. Och det vet du. Fast....ja. Försöka kan du ju alltid. Som alla dönickar före dig har gjort. Till ingen nytta.

Men men, om det får dig att må bättre att insinuera att jag tittar på caféprogram, medans du förmodligen tittar på dokumentärprogram om kvantemekanik, så varsågod. Du vet ju hur deprimerad jag blir.....

Och ha nu, som sagt, en trevlig lördagskväll.

Mvh. Broder Anton.
    Känslig, jag? Inte då. Jag noterar bara att du verkar upprörd för att SVTs kanske äldsta cafévärd har valt att säga upp sig.

I kväll grillas det högrevsburgare, det ska bli gott. Trevlig lördagkväll på dig med!
  • nattuw

Ditt inlägg tyder på en viss von oben attityd. Eller handlar det bara om vanligt klassförakt?
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-05-13 20:21:44 följande:
    Ditt inlägg tyder på en viss von oben attityd. Eller handlar det bara om vanligt klassförakt?
    Inte då, jag förklarar bara för Anton att en förklaring till min likgiltighet i denna fråga är att jag inte tittar på cafèprogram.
  • Anton Chigurh

KillBill skrev 2017-05-13 21:22:00 följande:

Inte då, jag förklarar bara för Anton att en förklaring till min likgiltighet i denna fråga är att jag inte tittar på cafèprogram.

Mmm, och jag visste inte ens att mänskan har varit värd för ett caféprogram....!

Men tack för upplysningen, Bill. Den kunskapen lär jag ha stor nytta av resten av livet.
  • FDFMGA

Fredrik Virtanen ryter till om högervridningen på SVT.

Tja, jag vet inte jag. Margit Silberstein som inrikespolitisk kommentator. Jag gillar henne och hon klarar säkert av rollen trots att hon är borgerlig.

Tycker Fredrik Virtanen är en slags vänsterns motsvarighet till skrikhögerns gnällspikar.

Det är väl bara bra att SVT låter en borgerlig journalist få vara kvar efter att hon fallit för ålderstrecket, även om det säkert kan te sig lite märkligt för dem som får gå.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/84oxW/silberstein-inte-langre-objektiv-kommentator

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2017-05-18 23:10:44 följande:
    Fredrik Virtanen ryter till om högervridningen på SVT.

Tja, jag vet inte jag. Margit Silberstein som inrikespolitisk kommentator. Jag gillar henne och hon klarar säkert av rollen trots att hon är borgerlig.

Tycker Fredrik Virtanen är en slags vänsterns motsvarighet till skrikhögerns gnällspikar.

Det är väl bara bra att SVT låter en borgerlig journalist få vara kvar efter att hon fallit för ålderstrecket, även om det säkert kan te sig lite märkligt för dem som får gå.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/84oxW/silber...
    Fast å andra sidan så får jag tinnitus nästan bara av att tänka på vilket snatter det hade blivit i ankdammen om det varit omvänt - att SVT hade låtit en vänsterjournalist få vara kvar efter pensioneringen för att kommentera inrikespolitik - medan andra fått gå av principiella skäl.

Jag ger mig tusan på att snattret på något vis skulle ha trotsat rymdens vakuum och hörts hela vägen till AndromedagalaxenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon

Det behöver inte bara bero på en politiserad ledning.

En studie från England visar att journalister är sämre än genomsnittet på att vara sakliga och att hålla tillbaka sina fördomar:

https://www.businessinsider.nl/journalists-brains-function-at-a-lower-level-than-average-2017-5/?international=true&r=US

http://www.taraswart.com/wp-content/uploads/2017/05/Report-Study-into-the-mental-resilience-of-journalists-Dr-Tara-Swart.pdf

"Low scores for executive functioning indicates less of an ability to regulate emotions, suppress biases, solve complex problems, switch between tasks, and think flexibly and creatively."

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?