• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2017-04-13 16:58:23 följande:

Jag har undersökt vad han har twittrat om och jag ser då att du har fel.

Vill du ändå argumentera för din sak får du väl citera något han skrivit och förklara på vilket sätt du missuppfattat det som muslimhat.

Också nyfiken på Hanif Balis påstådda muslimhat.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-04-13 16:58:23 följande:

Jag har undersökt vad han har twittrat om och jag ser då att du har fel.

Vill du ändå argumentera för din sak får du väl citera något han skrivit och förklara på vilket sätt du missuppfattat det som muslimhat.

Hanif Bali twittrar, ivrigt påhejad av extremhögern, att Mohammed är en analfabetisk pedofil men du tittar tydligen bort..
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-04-13 17:56:26 följande:
    Hanif Bali twittrar, ivrigt påhejad av extremhögern, att Mohammed är en analfabetisk pedofil men du tittar tydligen bort..
    muhammed var enlig islam självt, analfabet och gifte sig med en sexåring, fullbordade äktenskapet (dvs våldtog flickan) då hon var 9 år.
    Jag har då inga problem med att kalla en spade för en spade.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-04-13 18:04:49 följande:
    muhammed var enlig islam självt, analfabet och gifte sig med en sexåring, fullbordade äktenskapet (dvs våldtog flickan) då hon var 9 år.
    Jag har då inga problem med att kalla en spade för en spade.

Även inom kristendomen finner du exempel  på hemskheter såsom barnäktenskap, hedersvåld, könsstympning kvinnoförakt osv. men om jag skulle börja tvittra om detta för att häckla kristna så är risken stor att jag skulle betraktas som kristofob.

Moderaternas gruppledare i riksdagen, Jessica Polfjärd, menade att det var mycket olämpligt att skriva på det viset Hanif Bali gjorde.

Vad tycker du om själva grundfrågan? Ska SVT/SR kunna intervjua bokstavstroende kristna och muslimer eller andra med uppfattningar som inte delas av en majoritet av befolkningen tex Avpixlats chefredaktör Mats Dagerlind eller ska sådana personer bannlysas av public service? 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-04-13 18:36:57 följande:

Även inom kristendomen finner du exempel  på hemskheter såsom barnäktenskap, hedersvåld, könsstympning kvinnoförakt osv. men om jag skulle börja tvittra om detta för att häckla kristna så är risken stor att jag skulle betraktas som kristofob.

Moderaternas gruppledare i riksdagen, Jessica Polfjärd, menade att det var mycket olämpligt att skriva på det viset Hanif Bali gjorde.

Vad tycker du om själva grundfrågan? Ska SVT/SR kunna intervjua bokstavstroende kristna och muslimer eller andra med uppfattningar som inte delas av en majoritet av befolkningen tex Avpixlats chefredaktör Mats Dagerlind eller ska sådana personer bannlysas av public service? 

Ja, organiserad religion är dårskap, oavsett inriktning. Nu har vi ju i vårt land stämt i bäcken när det gäller kristna avarter (senast den vidskepliga barnmorskan).

Det beror på sammanhanget, ska de okritiskt få torgföra sin vidskepelse så, nej.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-04-13 18:44:21 följande:
    Ja, organiserad religion är dårskap, oavsett inriktning. Nu har vi ju i vårt land stämt i bäcken när det gäller kristna avarter (senast den vidskepliga barnmorskan).

Det beror på sammanhanget, ska de okritiskt få torgföra sin vidskepelse så, nej.

I det aktuella fallet så har två muslimska företrädare svarat på frågor om de har upplevt reaktioner mot muslimer efter förra veckans terrordåd och detta fick Hanif Bali att gå igång..

Den ena av de personer som Hanif Bali kritiserar, Salahuddin Barakat kallar för övrig Niklas Orrenius (författare till boken Skotten i Köpenhamn), i ett inlägg på twitter för klok. Även centerpartisten Staffan Danielsson är positiv till Salahuddin.

Är det fel av SR att intervjua Salahuddin Barakat?  Det tycker inte jag.

Här kan du lyssna på den aktuella intervjun: t.sr.se/2otHTWR

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Läs gärna svaren på Orrenius tweet. Där framgår att nämnda imam är en handskakningsvägrande shariaförespråkare.

KillBill skrev 2017-04-13 19:14:30 följande:
    I det aktuella fallet så har två muslimska företrädare svarat...
    De företräder inga andra än sig själva.
    KillBill skrev 2017-04-13 19:14:30 följande:
    Är det fel av SR att intervjua Salahuddin Barakat?

Klart man kan intervjua honom och ställa lite kritiska frågor om exempelvis handskakning och sharia.
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-04-13 14:55:25 följande:
    Privilegierad vit medelålders man kallar flykting för islamofob när flyktingen kritiserar islamister.
    Han har blivit kallad "husblatte" mer än en gång av vita, medelålders, priviligierade, vänsterman med ständigt tolkningsföreträde en "husblatte" som uppenbarligen inte vet sitt bästa.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-13 13:15:41 följande:

Varför skulle Malmöimamen Salahuddin Barakat  inte ha rätt att uttala sig i media?

Som att be företrädare för Svenskarnas Parti (saligt insomnade) yttra sig om upplevd ökning av invandrares brottslighet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-13 17:56:26 följande:
    Analfabetisk, pedofil ökenkrigsherre, var det.

*i en debatt om vem som framställs som moralisk förebild*

Men du kanske har någon info om att mohammed var läs- och skrivkunnig?

Det var det här då med om man får, eller inte får, kritisera, håna, häckla religiösa symboler, regler och företrädare.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?