• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • MiniMe1

Lite uppdatering nudå. Det känns ganska bra för oss idag! Ultraljudet igår gick jättebra, har ca 15 äggblåsor just nu som växer precis som de ska. Blodprovet var helt okej så samma dos på sprutorna tills nästa ultraljud på måndag

• Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-12 16:21:01 följande:

Lite uppdatering nudå. Det känns ganska bra för oss idag! Ultraljudet igår gick jättebra, har ca 15 äggblåsor just nu som växer precis som de ska. Blodprovet var helt okej så samma dos på sprutorna tills nästa ultraljud på måndag

Vad skönt! Lycka till!
  • Sally Cinnamon
    LillhenNr2 skrev 2016-02-12 19:43:32 följande:

ET idag gick bra! Nu är det bara att vänta...

Spännande!
  • MiniMe1
    LillhenNr2 skrev 2016-02-12 19:43:32 följande:

ET idag gick bra! Nu är det bara att vänta...

Vad spännande! Håller tummarna!
  • happy15

Hej tjejer!
    Hänger gärna på här om det är ok!

Blev gravid på IVF 1 i december men fick MA i v 9 som tog tid att bli av med trots cytotek.

Har inte varit säker på att fortsätta då det "tar över" hela mitt liv känns det som, men å andra sida är det ju det jag vill att det ska, fast såklart med en grav+barn.. Hur har ni kännt och laddat inför "omstart". Tacksam för pepp.

Nu ÄL på g igen enligt VUL idag (hela tre folliklar ostimulerad...spännande om jag mot förmodan skulle befruktas spontant - räknar inte med det dock).

Väntar på sprutstart om ett par veckor.

Spännande att följa era inlägg.

Hoppas också på fler ägg nästa gång - fick fyra - fyra befruktade men bara ett tillbaka, inget i frysen. Antagligen kromosomfel på det jag fick eftersom det avstannade.

• Sally Cinnamon

Välkommen happy! Tråkigt att höra om ditt ma. Hur man laddar om, tja, jag brukar försöka att tänka att det bara är att göra och inte tänka så mycket. Funkar vissa dagar i alla fall.
    Men just nu, i ruvningsfasen, är det helt galet vad tiden går långsamt och hur mycket man hinner känna/googla etc. :/

• Iskristall

Ja, välkommen Happy15! Beklagar ma!

Jag säger som Sally C, det är nog bara att göra inte tänka så mycket på hur man ska ladda. Tänka positivt och fokusera på sitt mål, graviditet/bebis!

Lycka till!

• happy15

Tack Iskristall och Sally C!
    Ja, nu ska jag försöka slappna av och låta livet leva på och lämna över resten till läkarna.. så gott jag kan :)

• JOLI

Vi var på ultraljud idag, allt såg fint ut. På fredag bli det ytterligare ett, sedan väntas äggplock i början av nästa vecka! Någon som är i samma fas? :)

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016