• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • amandawic

Idag börjar vi spruta! Så glad inför att äntligen få börja igen! 

Är lite lugnare inför denna gång, har bestämt mig att ta det steg för steg och inte ta ut något i förskott, varken bra eller dåliga saker (Försöka kan man ju iaf..) Glad

• irrbloss_83

Tjoho! Idag har äntligen den glada gubben dykt upp. Jag hade verkligen börjat misströsta efter att den aldrig dök upp förra månaden. 
    Så på torsdag bär det av mot Falun och FET. Spännande!

Och kul att se att det går så bra för så många! :)

• FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-19 08:17:42 följande:

Idag börjar vi spruta! Så glad inför att äntligen få börja igen! 

Är lite lugnare inför denna gång, har bestämt mig att ta det steg för steg och inte ta ut något i förskott, varken bra eller dåliga saker (Försöka kan man ju iaf..) Glad

Hej!

Har också precis börjat på en ny omgång med sprutor, den första togs igår kväll. Menopur 225, hoppas det kan ge nåt! Jag vet inte om jag säga att jag är lugnare denna gången, jag är nog tyvärr lite mer negativ till det hela nu för att jag är så svårdoserad...två gånger har vi fått avbryta. Men det är bara att tuffa på och hoppas på det bästa!
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-02-19 09:39:05 följande:
    Hej!

Har också precis börjat på en ny omgång med sprutor, den första togs igår kväll. Menopur 225, hoppas det kan ge nåt! Jag vet inte om jag säga att jag är lugnare denna gången, jag är nog tyvärr lite mer negativ till det hela nu för att jag är så svårdoserad...två gånger har vi fått avbryta. Men det är bara att tuffa på och hoppas på det bästa!
    Hej! 

Vad kul, då är vi ju i samma fas ungefär! Kör ni kort eller långt protokoll?

Jag är också svårstimulerad på grund av ärrbildningar i magen. Blev bara två äggblåsor och 1 ägg vid ÄP förra gången. Därför känner jag att, för min egen skull, att jag ska försöka ta det steg för steg, försöka glädjas åt allt som går bättre än förra gången Glad

Vi kommer klara det här! Får vara starka tillsammans! 
  • FörstaIVF
    amandawic skrev 2016-02-19 09:42:58 följande:
    Hej! 

Vad kul, då är vi ju i samma fas ungefär! Kör ni kort eller långt protokoll?

Jag är också svårstimulerad på grund av ärrbildningar i magen. Blev bara två äggblåsor och 1 ägg vid ÄP förra gången. Därför känner jag att, för min egen skull, att jag ska försöka ta det steg för steg, försöka glädjas åt allt som går bättre än förra gången Glad

Vi kommer klara det här! Får vara starka tillsammans! 
    Vi kör kort protokoll och har alltid gjort det. Frågan är om man inte skulle testa långt protokoll om det inte skulle ge något efter denna gången heller. Men det är väl läkarna som avgör. Mitt första VUL är på tisdag, ser det bra ut då kan jag kanske börja hoppas lite... :)

Sant som du säger, vi får peppa varandra!
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-02-19 13:46:22 följande:
    Vi kör kort protokoll och har alltid gjort det. Frågan är om man inte skulle testa långt protokoll om det inte skulle ge något efter denna gången heller. Men det är väl läkarna som avgör. Mitt första VUL är på tisdag, ser det bra ut då kan jag kanske börja hoppas lite... :)

Sant som du säger, vi får peppa varandra!

Vilket försök räknas detta som nu för er? 
    Ja precis, det är nog läkarna som avgör det, men det skadar ju aldrig att fråga de om det! Hoppas på att du inte ens kommer behöva fråga om det och att ni lyckas denna gång! 

Läkarna har ju höjt min Puregon-dos med mer än det dubbla, från 125 till 300, så hoppas verkligen att det händer mer än förra gången.

Har första vul på torsdag, lite nervös inför det är man ju! 

Vilken klinik kör ni på?

• MiniMe1

Vad kul att ni är flera som har fått börja spruta! Hoppas era VUL ser bra ut!

Själv fick vi tillbaka ett jättefint 4 celligt embryo igår och 2st ska odlas vidare. Så ruvardag 1 idag, testdagen känns väldigt långt bort just nu...

• Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-20 19:18:03 följande:

Vad kul att ni är flera som har fått börja spruta! Hoppas era VUL ser bra ut!

Själv fick vi tillbaka ett jättefint 4 celligt embryo igår och 2st ska odlas vidare. Så ruvardag 1 idag, testdagen känns väldigt långt bort just nu...

Härligt! Grattis
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016