• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • MiniMe1

Hej!

Får jag hoppa in här med er också?

Vi är ett tjejpar som har börjat vårt 2a ivf försök i lördags (korta protokollet i Umeå). Vi gjorde en IUI i maj som slutade med ett X och operation där ena äggledaren togs bort. Första IVF i höstas där ET gav tidigt plus men sen kom blödningen och FET gick inte alls.

Så nu är vi på sprutdag 5 idag, Gonal-F samt Orgalutran, ska strax iväg och ta blodprovet och imorgon är det första VULet.

• amandawic
    MiniMe1 skrev 2016-02-10 11:46:31 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här med er också?

Vi är ett tjejpar som har börjat vårt 2a ivf försök i lördags (korta protokollet i Umeå). Vi gjorde en IUI i maj som slutade med ett X och operation där ena äggledaren togs bort. Första IVF i höstas där ET gav tidigt plus men sen kom blödningen och FET gick inte alls.

Så nu är vi på sprutdag 5 idag, Gonal-F samt Orgalutran, ska strax iväg och ta blodprovet och imorgon är det första VULet.

Hej MiniMe1! 

Jag har också opererat bort ena äggledare! Jag och min sambo ska börja vårt andra försök nu snart, väntar bara in mensen så ska vi börja spruta igen.

Första försöket fick jag bara ut 1 ägg.. Troligtvis på grund av för liten dos Puregon och sammanväxningar i magen.

Hoppas ert blodprov går bra idag!

• LillhenNr2
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-08 21:51:18 följande:

Hur gick plocket Lillhen?

Det gick riktigt bra, tack. 19 ägg! Min PCO kommer till användning ;) Eftersom vi gör PGD så ska de befruktade äggen inte bara dela sig etc utan dessutom sakna en specifik ärftlig gen. Tror vi fick ut ungefär lika många vid senaste försöket, då blev slutresultatet 1 blastocyst. Men den gången räckte det för att bli gravid. :)

Äter Pravidel sedan äggplocket för att minska risken för överstimulering. Har varit lite mör, men mår ändå helt ok nu. Hoppas på ET på fredag!
  • Iskristall

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

• Sally Cinnamon
    LillhenNr2 skrev 2016-02-10 21:09:35 följande:
    Det gick riktigt bra, tack. 19 ägg! Min PCO kommer till användning ;) Eftersom vi gör PGD så ska de befruktade äggen inte bara dela sig etc utan dessutom sakna en specifik ärftlig gen. Tror vi fick ut ungefär lika många vid senaste försöket, då blev slutresultatet 1 blastocyst. Men den gången räckte det för att bli gravid. :)

Äter Pravidel sedan äggplocket för att minska risken för överstimulering. Har varit lite mör, men mår ändå helt ok nu. Hoppas på ET på fredag!
    Wow, vilket fantastiskt resultat! Gratulerar och tumhållning såklart.
  • Sally Cinnamon
    Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

Skönt att det gick bra. Nu gäller det bara att fördriva tiden :)
  • LillhenNr2
    Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Håller tummarna!
  • MiniMe1
    amandawic skrev 2016-02-10 12:06:50 följande:

Hej MiniMe1! 

Jag har också opererat bort ena äggledare! Jag och min sambo ska börja vårt andra försök nu snart, väntar bara in mensen så ska vi börja spruta igen.

Första försöket fick jag bara ut 1 ägg.. Troligtvis på grund av för liten dos Puregon och sammanväxningar i magen.

Hoppas ert blodprov går bra idag!

Tack! Jodå blodprovet är ju det minsta problemet, förutom att lab kvinnan hade en dålig dag så fick stort blåmärke i båda armvecken innan hon var klar!

Oj bara 1? Vi fick ut 7 ägg första gången, 1 tvådagars till oss och 1 blastocyst i frysen. Hoppas på iaf liknande resultat denna gång. Fick en liten dosökning av Gonal-F första dagarna och ska även äta trombyl detta försök, ska bli spännande!
  • MiniMe1
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-10 10:04:09 följande:

Ja det kan ju vara skillnad mellan olika landsting, och om det är syskonförsök också. Det vet inte jag. Men till mig har de gett svaret att vi kan fortsätta där mot betalning om vi inte lyckas med tredje försöket Tror det gäller vid syskonförsök där också. Eller ja, nästan säker på att det gör det, eftersom de inte erbjuder donatorhjälp någon annanstans i Sverige. Det går alltså bara att gå privat i landstinget om man behöver ha donator, eller om man har frysta ägg kvar att använda Vi går på RMC i Malmö, så kan ju bara svara för det!

I Umeå får man fortsätta privat (betala) om landstingsförsöken misslyckas, dessutom har vi fått veta att när min fru vill göra behandling för syskonförsök (privat naturligtvis) så får vi använda samma donator om det finns kvar säd från denna!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016