• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Sally Cinnamon

Ja, Umeå fick vi ju höra att vi kunde åka till också men då kändes Köpenhamn närmare för oss västkustbor. I Göteborg kommer man så småningom kunna betala för ivf med donation på Carlanderska sjukhuset, men inte än. Så helt kört är det inte på hemmaplan, det har ni rätt i.

• MiniMe1
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-10 23:41:56 följande:

Ja, Umeå fick vi ju höra att vi kunde åka till också men då kändes Köpenhamn närmare för oss västkustbor. I Göteborg kommer man så småningom kunna betala för ivf med donation på Carlanderska sjukhuset, men inte än. Så helt kört är det inte på hemmaplan, det har ni rätt i.

Aha ja då förstår jag att ni åkte till Danmark! Mycket enklare för er
  • MiniMe1
    Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

Håller tummarna!
  • JOLI

Jaaa, vi har fått klartecken för att köra igång igen! Någon mer börjar med kort protokoll nu i dagarna?

• Regnbågsdröm
    MiniMe1 skrev 2016-02-10 22:30:44 följande:
    I Umeå får man fortsätta privat (betala) om landstingsförsöken misslyckas, dessutom har vi fått veta att när min fru vill göra behandling för syskonförsök (privat naturligtvis) så får vi använda samma donator om det finns kvar säd från denna!
    Ja i Umeå tror jag till och med de har en privat klinik som gör IVF med donerad sperma. Enda i Sverige.
    Men vi kan vara kvar i Malmö privat i alla fall. Känns skönt att veta
  • Nmg

Hej jag tänkte precis på dig, såg inte att du hade skrivit igår. Vad spännande! Nu ska det funka

Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

• Iskristall
    MiniMe1 skrev 2016-02-10 22:27:47 följande:

Tack! Jodå blodprovet är ju det minsta problemet, förutom att lab kvinnan hade en dålig dag så fick stort blåmärke i båda armvecken innan hon var klar!

Oj bara 1? Vi fick ut 7 ägg första gången, 1 tvådagars till oss och 1 blastocyst i frysen. Hoppas på iaf liknande resultat denna gång. Fick en liten dosökning av Gonal-F första dagarna och ska även äta trombyl detta försök, ska bli spännande!

Får jag fråga vad de säger till er som gör att du ska ta trombyl? Har du missfall i bagaget?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-02-11 19:09:37 följande:

Hej jag tänkte precis på dig, såg inte att du hade skrivit igår. Vad spännande! Nu ska det funka

Tack gumman!

Ja jag hoppas ju på att det är den här gången det kommer funka!
  • MiniMe1
    Iskristall skrev 2016-02-11 21:09:06 följande:

Får jag fråga vad de säger till er som gör att du ska ta trombyl? Har du missfall i bagaget?

Jag bad själv om att få prova trombyl och min läkare godkände det. Jag har fått 1 utomkveds och 1 tidigt missfall.
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016