• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • MiniMe1

Hej alla och välkommen happy15!

Vad kul JOLI, hoppas det ser lika fint ut på fredag!

Själv har jag gjort äggplock idag, hade 11 stora blåsor och det blev 8 fina ägg! Gick mycket bättre denna gång jämfört med förra försöket, mindre ont och mindre blödning. Nervös som bara den ifall de blir befruktade eller inte, får veta det imorgon eftermiddag.

• JOLI
    MiniMe1 skrev 2016-02-17 19:33:24 följande:

Hej alla och välkommen happy15!

Vad kul JOLI, hoppas det ser lika fint ut på fredag!

Själv har jag gjort äggplock idag, hade 11 stora blåsor och det blev 8 fina ägg! Gick mycket bättre denna gång jämfört med förra försöket, mindre ont och mindre blödning. Nervös som bara den ifall de blir befruktade eller inte, får veta det imorgon eftermiddag.

Tack snälla :) det hoppas jag också!

Åh vad härligt, hoppas det blir något guldägg! Skönt att inte ha så ont! Förstår att du är nervös, jag håller tummarna för er!
  • Sally Cinnamon

Hej (ofrivilliga) ivf-proffs! Jag undrar en grej för just nu vet jag inte om jag vågar vara sprudlande glad eller om det kan bra nåt hormonknas. Jag har plussat! Kan det vara fel pga ovitrelle eller nåt annat? Tog den den 3 februari, den har väl gått ur? Kan det stämma? Guuud vad nervös jag blev! Har testdag på tisdag egentligen.

• Iskristall

Åh! Vågar mig nog på ett grattis! I fass står det att ovitrelle försvinner ur kroppen på 10 dgr men på andra ställen läst 14 dgr.

• happy15

Hej SallyC,

Jag blev gravid på första IVF och fick plus flera dagar innan testdagen, som bara blev starkare. Ovitrelle borde gått ur kroppen nu. Vore ju fantastiskt!

• Sally Cinnamon

Hej, åh vad härligt med svar! Plockade fredagen 5, fick tillbaka måndagen den 8, så tre dar. Fick gravid 2-3 veckor på Clearblue. Lite lurigt. Kan det vara ovitrelle då kanske i alla fall? Fast det har gått 14,5 dar sen jag tog den. På gränsen. Usch varför tog jag testet idag?!

• amandawic
    MiniMe1 skrev 2016-02-10 22:27:47 följande:
    Tack! Jodå blodprovet är ju det minsta problemet, förutom att lab kvinnan hade en dålig dag så fick stort blåmärke i båda armvecken innan hon var klar!

Oj bara 1? Vi fick ut 7 ägg första gången, 1 tvådagars till oss och 1 blastocyst i frysen. Hoppas på iaf liknande resultat denna gång. Fick en liten dosökning av Gonal-F första dagarna och ska även äta trombyl detta försök, ska bli spännande!
    Haha, hatar när sånt händer! Jag lyckas få sånna blåmärken varje gång då jag är svårstucken och sjuksköterskorna får hugga in nålen i armen för att det ska lyckas.. ;) 

Ja, blev bara 1 ägg tyvärr så inget till fryen :( Hoppas på ett bättre resultat denna gång med fördubblad dos Puregon!

Hoppas det går bättre för er inför detta försök! Glad

• happy15
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-18 09:41:30 följande:

Hej, åh vad härligt med svar! Plockade fredagen 5, fick tillbaka måndagen den 8, så tre dar. Fick gravid 2-3 veckor på Clearblue. Lite lurigt. Kan det vara ovitrelle då kanske i alla fall? Fast det har gått 14,5 dar sen jag tog den. På gränsen. Usch varför tog jag testet idag?!

Jag tror du är gravid. Plock och befruktning är ju i princip samma och då är 13 dagar senare klart rimligt att få plus. Jag skulle vara supeglad och säkra upp med ett nytt test om ett par dagar o så på testagen. De lägger gärna testdagen lite sent för att vara säker och för att "slippa plus på väldigt tidiga mf" vad jag förstått.

Njut!
  • Sally Cinnamon

Jihoo! Jag tror ju också att det är ett plus eftersom det känns liknande som det gjort när jag plussat förut.
    Förra ggn blev det just ett tidigt missfall så jag ropar definitivt inte hej än. Men kanske ett litet svagt glädjepip i alla fall :)

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016