• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Sofvid7
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:10:48 följande:

Grattis! Måste kommit som en chock då? :)

Jag har också mensliknande smärtor, eller smärtor är väl att ta i. Det känns lite ibland. Jag har fått för mig att det är växtvärk, att livmodern växer. Tråkigt om det är gaser man känner, haha.

(Grattis alla andra nyplusade i tråden!)

Ja framförallt när gynläkaren i söndags på akuten sa att jag hade en del äggblåsor och att vi nog skulle få svårt att bli gravida, till att i tisdags fick reda på urinprov att vi var gravida :)

Jag får som små kramper, men även en lite mindre värk och det kan ju mkt väl va livmodern som växer. Får hoppas jag fixar jobb på måndag ;) Och din fråga om jag ändrat några vanor så är det ingen mer Cola för mig pga kolsyra och om det är dåligt för min gasiga mage haha.. Tar även folsyra :)
  • Dagerman
    Sofvid7 skrev 2016-01-23 11:31:59 följande:

Ja framförallt när gynläkaren i söndags på akuten sa att jag hade en del äggblåsor och att vi nog skulle få svårt att bli gravida, till att i tisdags fick reda på urinprov att vi var gravida :)

Jag får som små kramper, men även en lite mindre värk och det kan ju mkt väl va livmodern som växer. Får hoppas jag fixar jobb på måndag ;) Och din fråga om jag ändrat några vanor så är det ingen mer Cola för mig pga kolsyra och om det är dåligt för min gasiga mage haha.. Tar även folsyra :)

Oj, kan inte ens föreställa mig den omställningen! Måste varit en häftig känsla efter ett sånt besked. :)

Folsyra började jag med direkt också. :) Smaksätter mitt vatten med allt möjligt i ett bittert försök att efterlikna cola m.m ;) Ingefära ska man undvika va? Tycker annars om att ha det i vatten.
  • ikna
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:38:52 följande:
    Haha jo den där rökilskan har kanske min man fått känna på lite också. :3 Hur länge sen var det du slutade? Två första dagarna är ju hemska.

Härligt med så mycket "gratis" motion!
    I tisdags slutade jag, det är ju så svårt att hålla sig från att snäsa av sin andra halva för skitsaker haha. Men jag har tur som har en sambo som förstår åtminstone, är din också förstående?

Ja men man blir ju bra slut, jag är numera trött redan när jag vaknar till jag går och lägger mig, sen allt slit på det gör det 30 ggr värre hehe, men det är ju bra för en sägs det.
  • AnaC

Är det nån som känt sig gravid första veckan sen har livmodern "lugnat" sig lite?? Känner mig inte gravid alls idag... Hansbrännan och alla mindre sköna symtom är borta. Mina bröst fortsätter dock att växa;) och jag känner att det händer saker i min kropp så att säga. nån mer som upplevt detta?

Anna
  • Isabelle1995

Hej! Fick reda på igår att jag var gravid vecka 4+2, är bara 20 år gammal och har väl inte riktgt bearbetat detta än och är väl även lire orolig eftersom jag blev gravid med dagen efter pillret norlevo 1,5mg.

Men denna tråd är intressant att läsa och ska bli kul att följa er alla, men är det bara jag som är så ung som 20 som väntar sin första? :)

PS; vad bör jag tänka på? Vad bör jag göra?

• AnaC

Äta extra tillskott med folsyra varje dag, gärna gravidvitaminer. Träna och äta bra:) kul att vi är så många nu;) jag är 30 år i år. Men har längtat efter barn sen jag var 23;)

Isabelle1995 skrev 2016-01-23 15:22:22 följande:

Hej! Fick reda på igår att jag var gravid vecka 4+2, är bara 20 år gammal och har väl inte riktgt bearbetat detta än och är väl även lire orolig eftersom jag blev gravid med dagen efter pillret norlevo 1,5mg.

Men denna tråd är intressant att läsa och ska bli kul att följa er alla, men är det bara jag som är så ung som 20 som väntar sin första? :)

Anna
  • Jennymariaa
    Isabelle1995 skrev 2016-01-23 15:22:22 följande:

Är också 20 :)
  • Annamartina

Vad härligt att läsa att andra också har den där värken... Fick en liten blödning för fyra dagar sedan. Endast vid ett toabesök. Inget mer efter det. Sen har jag haft "mensvärk" alias "växtvärk" från o till och vaknat på nätterna av det med. Sover jätte dålig och tar lång tid att somna... Är i v 6 (5+3) önskar er alla lycka till!!

• Dagerman
    ikna skrev 2016-01-23 12:04:19 följande:

I tisdags slutade jag, det är ju så svårt att hålla sig från att snäsa av sin andra halva för skitsaker haha. Men jag har tur som har en sambo som förstår åtminstone, är din också förstående?

Ja men man blir ju bra slut, jag är numera trött redan när jag vaknar till jag går och lägger mig, sen allt slit på det gör det 30 ggr värre hehe, men det är ju bra för en sägs det.

Haha stackars sambo :) Min man är så himla snäll och förstående. Han beter sig som om jag vore höggravid och passar upp på mig hela tiden.

Då går ju dina dagar snabbt förbi också ;) Kan ju vara skönt på så sätt med :D Men duktig du är som orkar hålla igång hela dagarna och INTE röka, starkt jobbat!
  • Sofvid7
    Annamartina skrev 2016-01-23 16:42:11 följande:

Vad härligt att läsa att andra också har den där värken... Fick en liten blödning för fyra dagar sedan. Endast vid ett toabesök. Inget mer efter det. Sen har jag haft "mensvärk" alias "växtvärk" från o till och vaknat på nätterna av det med. Sover jätte dålig och tar lång tid att somna... Är i v 6 (5+3) önskar er alla lycka till!!

Jag fick också en blödning, men förra torsdagen så som du skriver. Tar du något mot din värk? I natt sov jag också superdåligt och får mina små magknip då och då både under natten och dagarna. Hur länge har man dem egentligen ?
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)