• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • fotbollsmorsan

Var hos barnmorskan igår och de räknar inte som de flesta appar gör. Jag trodde jag var i v6 men är i 5+4 och de räknar endast färdiga veckor. Alltså inte att man är inne i veckan efter. Kan vara bra att veta då det blir en liten käftsmäll när man får backa en vecka. Så lika bra att räkna som de gör på en gång! Kram på er

• mona83

Blir två långa timmar att vänta på att gyn ska ringa :/.

Blör fortfarande när jag torkar mig, syns inget i trosskyddet och har fortfarande inte att ont.

L.O.V.E
  • Dance dance dance
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-21 07:45:22 följande:

Var hos barnmorskan igår och de räknar inte som de flesta appar gör. Jag trodde jag var i v6 men är i 5+4 och de räknar endast färdiga veckor. Alltså inte att man är inne i veckan efter. Kan vara bra att veta då det blir en liten käftsmäll när man får backa en vecka. Så lika bra att räkna som de gör på en gång! Kram på er

Vilken udda bm! Aldrig hört om en bm som säger att man är i vecka 5 när man är 5+4. Nåväl, du har ju gått lika långt oavsett vad man kallar det. :)
  • Marieo92
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-21 07:45:22 följande:

Men det betyder ju att du är 4 dagar in i v6 :) det har gått 5 hela veckor och 4 dagar in i v6.
  • fotbollsmorsan
    Marieo92 skrev 2016-01-21 08:35:05 följande:

Men det betyder ju att du är 4 dagar in i v6 :) det har gått 5 hela veckor och 4 dagar in i v6.

Ja precis! Det är så man räknar, men enligt appar så tänker man att man är i veckan efter. Alltså bm sa till mig att jag är 5+4 och inte i v6 :)
  • SaWi
    mona83 skrev 2016-01-21 08:20:10 följande:

Blir två långa timmar att vänta på att gyn ska ringa :/.

Blör fortfarande när jag torkar mig, syns inget i trosskyddet och har fortfarande inte att ont.

Hur mår du o hur går de? Tänker på dig! Kram
  • mona83
    SaWi skrev 2016-01-21 08:52:29 följande:

Hur mår du o hur går de? Tänker på dig! Kram

Har spänningshuvudvärk, annars är jag nervös som tusan. Väntar på att gyn ska ringa än.
    L.O.V.E
  • SaWi
    mona83 skrev 2016-01-21 09:38:40 följande:

Har spänningshuvudvärk, annars är jag nervös som tusan. Väntar på att gyn ska ringa än.

Hoppas de går bra! Håller alla tummar o tår!
  • mona83

Så ledsen, jag fick inte ens komma och kolla upp det. Avvakta och ta ett nytt test om 3 veckor.

Inget nytt sa hon. Antingen är det ett mf eller bara en blödning. Inget som jag eller dom kan göra nått åt.

Nä det vet jag, men jag ville kolla upp det. Slippa gå och oroa mig eller om det nu är början till mf så hade jag fått veta det :(.

L.O.V.E
  • mona83

Inriktar mig på att det är mf så slipper jag den besvikelsen sen :(.

L.O.V.E
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)