• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Sofvid7
    Ellie82 skrev 2016-01-24 10:53:34 följande:

Vi ska till puerto rico :)

Jag har varit gravid en gång förut och blev sängliggande av illamåendet. Just därför är jag rädd att det ska hända nu också. Vore en mardröm att spy på planet och ha massa oroliga folk runtom sig som tror man är magsjuk :)

Har verkligen sett fram emot den här resan och vill därför absolut inte avboka. Tog inget avbeställningsskydd för den delen heller :(

Hur mår du just nu? Har du fått något illamående ännu?

Jag har varit hemma hela denna veckan pga magont.. Känns som krampanfall då och då.. Men måste jobba imorgon.. Nej det tog nog inte vi heller, får hoppas på det bästa.. Förutom magont så mår jag bra. Lite gasig bara ;) Nja inte illamående men lite tappad aptit...
  • Ellie82
    Sofvid7 skrev 2016-01-24 14:07:43 följande:
    Jag har varit hemma hela denna veckan pga magont.. Känns som krampanfall då och då.. Men måste jobba imorgon.. Nej det tog nog inte vi heller, får hoppas på det bästa.. Förutom magont så mår jag bra. Lite gasig bara ;) Nja inte illamående men lite tappad aptit...
    Hehe är också lite gasig :) men vad jobbigt med krampen i magen. Hoppas det blir bättre snart.  Fasar för att jobba mon med tanke på hur jag mår just nu.  Det svider konstant i min mage och är jätte rädd för att illamåendet snart ska komma.

Men ska försöka vara lite positiv nu.  Resan kommer säkert bli jättebra och jag kommer må toppen på jobbet!!  :)
  • jupituss

Hej, plussade också igår en aning oväntat! Misstänkte att jag kanske kunde vara gravid eftersom jag fått ett extremt bra luktsinne, plus öma bröst. Känns helt overkligt och min kille är överlycklig. Är också i vecka 5 och beräknad i september :)

Letar för fullt om saker att läsa om graviditeten, vad som kommer hända och vad man har att förvänta sig. Så många frågor i huvet som vad får man äta, vad ska man tänka på osv.. xD

• Jennymariaa
    Ellie82 skrev 2016-01-24 13:13:13 följande:
    Men åh så bra!! ???? vad heter den? Kommer folk man är vän med se att man går med i gruppen? Går den att göra hemlig? Vill inte att folk ska veta så här tidigt i graviditeten ????
    Jag måste bjuda in via email & ingen kan se förutom dom som är med :)

Jag behöver en mail för att skapa gruppen så du kan väl skicka din mailadress :)
  • Ellie82
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 15:33:39 följande:

Jag behöver en mail för att skapa gruppen så du kan väl skicka din mailadress :)

Ok!

arvidsson.ellinor@hotmail.se
  • ikna
    Jennymariaa skrev 2016-01-24 15:33:39 följande:

Får jag också vara med??
  • Jennymariaa
    ikna skrev 2016-01-24 15:57:23 följande:
    Får jag också vara med??
    Absolut! :) skicka din mailadress så bjuder jag in
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)