• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • sandiepie
    Dagerman skrev 2016-01-20 20:42:42 följande:

Haha jag hade samma problem igår. Tror 6+6 sen 7+0 :)

Enligt min app Life (rosa app med vitt hjärta) så går det tillochmed 5+6, sen blir de ny vecka den 7:e dagen :)
  • Smurfsahlin

Stämmer som Dagerman skriver. Från Ex 6+6 till 7+0. Är man i tex 7+3 säger man ofta att man är i vecka 8.

Tog ett bra tag innan jag fattade hur man räknade :)

• mona83
    sandiepie skrev 2016-01-20 18:52:24 följande:

Beklagar det du gått igenom! Nu låter det inte som att de är någon fara.. Men om du oroar dig så pass mycket att vardagen inte fungerar, så bör du kontakta bm så du kan finna sinnesro :)

Anonym (Gravid med nr3) skrev 2016-01-20 19:22:19 följande:

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.

Det är säkert ingen fara, kan ju ha råkat rivit mig när jag torkade mig eller liknande.

Nojar säkert i onödan.

Sen har jag en sjukdom som ökar risken för mf tyvärr.

Men det vore skönt att få kolla upp det ändå. Men får man komma till gyn för det?
    L.O.V.E
  • Marieo92
    Fröken W skrev 2016-01-20 20:38:17 följande:

Hörni, hur räknar man...

6+6 sedan 6+7? Och efter det 7+0?

Är det så det funkar?

5+6 (5 hela veckor och 6 dagar in i vecka 6) och sen 6+0 när det har det gått 6 hela veckor. Och sen när man går in i vecka 7 blir det 6+1. Tror jag! Jag är exempelvis inne på tredje dagen i sjunde veckan då skriver man 6+3.
  • mona83

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.

Kommer fortfarande blod när jag torkar mig .
    L.O.V.E
  • sandiepie
    mona83 skrev 2016-01-20 21:06:08 följande:

Åh vad jobbigt!! Ring gyn imorgon och boka en tid! Säg att de är lite mer akut.
  • Annamartina

Hoppas på det bästa för dig!!

mona83 skrev 2016-01-20 21:06:08 följande:

• LouTeasdale

Hej!

Får man vara med här!?

Jag had plussat men har en väldigt olustig känsla kring allt...

Femte graviditeten, för min del och historiken ser ut såhär.

MA v14 för 6år sen

En dotter som blir 5 iår

En son som blir 3 iår

MA v12 förra året

BIM +3 idag och det som skrämmer mig lite är att testet fortfarande är väldigt svagt.

Med tidigare graviditeter så har de varit mkt starkare såhärdags.

Orolig för mkt... MA MF X.

Tror jag ska försöka göra ett privat Vul så snabbt som möjligt men verkar som de flesta vill att man är i 8+0?

• mona83

sandiepie skrev 2016-01-20 21:15:30 följande:

Åh vad jobbigt!! Ring gyn imorgon och boka en tid! Säg att de är lite mer akut.

Ja, hoppas att dom vill kolla. Minns att när jag hade ma ville dom inte alls kolla, ringde i tre dagar innan jag fick komma då
    Annamartina skrev 2016-01-20 21:19:32 följande:

Hoppas på det bästa för dig!!

Tack
    L.O.V.E
  • Pluss

Hej! Jag hoppar nyplussad in och hoppas få njuta av en graviditet fram till 27 sept. Fick ma v10 hösten 2014 och ett tidigt mf sommaren 2015. Är 35 år och har två barn sen tidigare; 5 år och snart 3 år. Symptom så här långt är molande i ryggen, trötthet (!) och lite spottings.

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)