• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Pluss

De där hemska mf! Hormoner hit och dit, tankar och känslor hit och dit. Hoppas du inte får ont, att operationen går bra och att du blir gravid snart igen Mona83.

• Emsan94

Grattis alla plussare! :) sååå roligt att få vara med i gänget - äntligen! Jag är i v. 8 och plussade själv för ca. 2 veckor sen. Jag är enormt lycklig.. Men en hel del molande värk i magen, onda bröst, illamående, väldigt trött och extremt täppt i näsan!! Har även lite konstig smak i munnen från och till.

Har inte talat om för så många ännu.. Vet inte när det är dags att tala om för sina föräldrar? Någon som kan ge lite tips? Någon annan som har en mamma som brukar noja och oroa sig? Skönt att hitta den här tråden och att kunna få prata av sig om alla sina funderingar!

• AnaC

För mig spelar det stor roll vilken relation man har. Jag bara måste berätta för min mamma och för mina systrar;) sen får resten vänta till v efter v 12:)

Emsan94 skrev 2016-01-23 00:56:25 följande:

Grattis alla plussare! :) sååå roligt att få vara med i gänget - äntligen! Jag är i v. 8 och plussade själv för ca. 2 veckor sen. Jag är enormt lycklig.. Men en hel del molande värk i magen, onda bröst, illamående, väldigt trött och extremt täppt i näsan!! Har även lite konstig smak i munnen från och till.

Har inte talat om för så många ännu.. Vet inte när det är dags att tala om för sina föräldrar? Någon som kan ge lite tips? Någon annan som har en mamma som brukar noja och oroa sig? Skönt att hitta den här tråden och att kunna få prata av sig om alla sina funderingar!

Anna
  • Jennymariaa
    Emsan94 skrev 2016-01-23 00:56:25 följande:

Grattis själv! :) är också i v.8 & vi har berättat för föräldrar & syskon. Några enstaka vänner också. Så skönt att kunna prata om det hihi.

Har du varit i kontakt med mvc än?
  • Sofvid7

Plussade på VC i tisdags när jag sökte för magsmärtor (mensliknande) De trodde det kanske kunde vara utomhavandeskap men VUL visade att allt satt rätt igår. Har fortfarande lite ont i magen och tror det kanske kan vara gaser? Varit uppe flera ggr inatt igen.. Är väl sån molvärk? Hur känner ni andra? VUL visade en liten svart klump på 4-5 mm. :)

Enligt snabba beräkningar borde jag få tillökning runt den 12 sep. Vårt första. Hoppas allt går vägen!

Lycka till ni andra.

• Dagerman
    Sofvid7 skrev 2016-01-23 08:55:34 följande:

Plussade på VC i tisdags när jag sökte för magsmärtor (mensliknande) De trodde det kanske kunde vara utomhavandeskap men VUL visade att allt satt rätt igår. Har fortfarande lite ont i magen och tror det kanske kan vara gaser? Varit uppe flera ggr inatt igen.. Är väl sån molvärk? Hur känner ni andra? VUL visade en liten svart klump på 4-5 mm. :)

Enligt snabba beräkningar borde jag få tillökning runt den 12 sep. Vårt första. Hoppas allt går vägen!

Lycka till ni andra.

Grattis! Måste kommit som en chock då? :)

Jag har också mensliknande smärtor, eller smärtor är väl att ta i. Det känns lite ibland. Jag har fått för mig att det är växtvärk, att livmodern växer. Tråkigt om det är gaser man känner, haha.

(Grattis alla andra nyplusade i tråden!)
  • Dagerman
    mona83 skrev 2016-01-22 14:32:33 följande:

Mf bekräftat. Beställde hem lite stickor igår. Det var ett svagt svagt pluss idag. Kunde bara ana...

Det förklarar nog varför digitala sa 1-2 när jag var i v7.

Beklagar :( Kan bara skicka kramar.
  • Dagerman

Utan att försöka spama tråden nu med tusen inlägg på raken... En fråga till alla:

Sen ni fick plus, har ni ändrat några vanor och hur har det gått? :)

Jag slutade röka samma dag, gick förvånandsvärt bra. Försöker tänka på mer hälsosam mat och mer ekologiskt, bytt ut läsk m.m mot vatten.

Så vad har ni gjort? Vad trodde ni att ni skulle ändra/göra annorlunda som ni kanske inte gjorde trots alls?

Motionera lovade jag mig själv att göra.. Erhm.

• ikna
    Dagerman skrev 2016-01-23 10:17:20 följande:

Utan att försöka spama tråden nu med tusen inlägg på raken... En fråga till alla:

Sen ni fick plus, har ni ändrat några vanor och hur har det gått? :)

Jag slutade röka samma dag, gick förvånandsvärt bra. Försöker tänka på mer hälsosam mat och mer ekologiskt, bytt ut läsk m.m mot vatten.

Så vad har ni gjort? Vad trodde ni att ni skulle ändra/göra annorlunda som ni kanske inte gjorde trots alls?

Motionera lovade jag mig själv att göra.. Erhm.

Slutade röka och skar ner på Coca colan, dock är jag fortfarande väldigt röksugen och går runt som en tickande bomb. Sambon ser jag inte till särskilt mycket sen vi fick plusset, tar ju ut all "rökilska" på honom hahah, så för hans skull är det bäst att han håller sig borta ett tag :)
    Har börjat dricka mer vatten också, men mest för att jag faktiskt är törstigare nu
    Motionera mer bör jag nog inte göra, går mycket i jobbet varje dag, i stallet och hemma med hundarna.
  • Dagerman
    ikna skrev 2016-01-23 10:32:50 följande:

Slutade röka och skar ner på Coca colan, dock är jag fortfarande väldigt röksugen och går runt som en tickande bomb. Sambon ser jag inte till särskilt mycket sen vi fick plusset, tar ju ut all "rökilska" på honom hahah, så för hans skull är det bäst att han håller sig borta ett tag :)

Har börjat dricka mer vatten också, men mest för att jag faktiskt är törstigare nu

Motionera mer bör jag nog inte göra, går mycket i jobbet varje dag, i stallet och hemma med hundarna.

Haha jo den där rökilskan har kanske min man fått känna på lite också. :3 Hur länge sen var det du slutade? Två första dagarna är ju hemska.

Härligt med så mycket "gratis" motion!
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)