• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • AnaC

Jag har slutat äta blodigt kött;) annars äter vi väldigt bra. Tränar ca 4-7 ggr i veckan och det ska jag fortsätta med till kroppen säger ifrån.. Tänker annars på att ta folsyra varje dag.

Dagerman skrev 2016-01-23 10:17:20 följande:

Utan att försöka spama tråden nu med tusen inlägg på raken... En fråga till alla:

Sen ni fick plus, har ni ändrat några vanor och hur har det gått? :)

Jag slutade röka samma dag, gick förvånandsvärt bra. Försöker tänka på mer hälsosam mat och mer ekologiskt, bytt ut läsk m.m mot vatten.

Så vad har ni gjort? Vad trodde ni att ni skulle ändra/göra annorlunda som ni kanske inte gjorde trots alls?

Motionera lovade jag mig själv att göra.. Erhm.

Anna
  • Selina04

Hej hopp tjejor =)

Jag har ju oxå plussat och går väl in i vecka fem nu. Detta är vårt andra barn. Jag har väntat länge med tvåan då jag blev sjuk med första. Så jag äter folsyra, trombyl och har slutat med redbull. 5 dagen utan efter daglig konsumtion så de har gått ganska bra.

Jag ska om nån vecka el 2 skriva in mig hos BM. Jag ska satsa på att försöka gå ner i vikt =)

• Dagerman
    AnaC skrev 2016-01-23 16:59:20 följande:

Jag har slutat äta blodigt kött;) annars äter vi väldigt bra. Tränar ca 4-7 ggr i veckan och det ska jag fortsätta med till kroppen säger ifrån.. Tänker annars på att ta folsyra varje dag.

Härligt! Låter som ett bra upplägg!
  • Ellie82

Jag plussade i morse! Skulle haft min mens igår. I vilken vecka är man då?

Hur mår ni andra? Jag har världens halsbränna och mår lite illa. Är livrädd att det ska bli värre. Åker till gran canaria om en månad och vill inte vara dålig då :(

• ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:08:28 följande:

Jag plussade i morse! Skulle haft min mens igår. I vilken vecka är man då?

Hur mår ni andra? Jag har världens halsbränna och mår lite illa. Är livrädd att det ska bli värre. Åker till gran canaria om en månad och vill inte vara dålig då :(

När började din senaste mens? Alltså första dagen på senaste mensen.
  • Ellie82
    ikna skrev 2016-01-23 19:48:32 följande:

När började din senaste mens? Alltså första dagen på senaste mensen.

24e december. På julafton :)
  • ikna
    Ellie82 skrev 2016-01-23 19:52:41 följande:
    24e december. På julafton :)
    Då bör du ha bf 28/9 och idag vara i v 5 (4+2), jag har 29/9 då jag fick min mens 25 dec och är också i V 5 fast 4+1 :)
  • danosani

Hej! Grattis till er allihop!

Plussade förra veckan, är i v 6 nu med BF ca 20 september. Har ömma bröst och tappad matlust, samt en liten smygande växtvärk över magen.

Jag fyller 26 snart, detta är mitt tredje barn. Har ett barn fött 2008 (september, hoppas innerligt att hon får behålla sin födelsedag för sig själv...) och ett barn fött 2011. Fick även ett missfall i juli 2015, men nu hoppas vi på bebis! :)

Har inte läst hela tråden, finns det nån fb-grupp att snacka i?

• Ellie82
    ikna skrev 2016-01-23 20:34:17 följande:
    Då bör du ha bf 28/9 och idag vara i v 5 (4+2), jag har 29/9 då jag fick min mens 25 dec och är också i V 5 fast 4+1 :)
    Vad roligt!  Tack!  Glad

Hur mår du?!  Vad har du för symtom?
    Jag har sån fruktansvärd halsbränna och är konstant hungrig samtidigt som jag mår illa.  Är så rädd för att gå till jobbet på måndag och att illamåendet då ska vara värre.  Vill inte behöva berätta redan :(

Känner mig också helt dimmig i huvudet. Som att jag inte sovit på en vecka
  • Ellie82
    danosani skrev 2016-01-23 20:36:31 följande:

Hej! Grattis till er allihop!

Plussade förra veckan, är i v 6 nu med BF ca 20 september. Har ömma bröst och tappad matlust, samt en liten smygande växtvärk över magen.

Jag fyller 26 snart, detta är mitt tredje barn. Har ett barn fött 2008 (september, hoppas innerligt att hon får behålla sin födelsedag för sig själv...) och ett barn fött 2011. Fick även ett missfall i juli 2015, men nu hoppas vi på bebis! :)

Har inte läst hela tråden, finns det nån fb-grupp att snacka i?

FB grupp hade varit roligt!  :)
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)