• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Limpan80
    sandiepie skrev 2016-01-20 15:33:08 följande:
    Grattis! Hoppas det var önskat, isåfall är de en underbar känsla! Har du räknat ut hur långt gången du är?

Min mage har varit otroligt svullen idag!
    Jag har faktiskt ingen aning 4+0 eller 3+ någonting?! Detta är fjärde graviditeten för oss men tja... jag förstår inte riktigt vad det är som hänt! Allt känns omtumlande! 

Hur långt är du sandiepie?
  • sandiepie
    Limpan80 skrev 2016-01-20 15:42:26 följande:

Jag har faktiskt ingen aning 4+0 eller 3+ någonting?! Detta är fjärde graviditeten för oss men tja... jag förstår inte riktigt vad det är som hänt! Allt känns omtumlande! 

Hur långt är du sandiepie?

Nej det är inte så lätt att ha koll på! Haha. Om du har regelbunden mens, så räkna från sista mensens första dag :) Jag är i v 6 (5+3)! Första graviditeten på första försöket. Så hoppas det stannar!
  • mona83

Usch vad nojig jag blev nu. Springer och kollar hela tiden. Har inte börjat blö mer och osäker på om det är färskt blod.

Är det skäl nog att göra vul för att stilla oron?

L.O.V.E
  • sandiepie
    mona83 skrev 2016-01-20 17:53:27 följande:

Usch vad nojig jag blev nu. Springer och kollar hela tiden. Har inte börjat blö mer och osäker på om det är färskt blod.

Usch! Jag förstår dig! Jag tror definitivt inte att något är fel, eftersom du inte har ont? Men det är helt upp till dig, är du jätte orolig så boka tid för ul. Annars avvakta någon dag och se hur de blir, om de kommer mer blod eller ej. Inte roligt om man redan fått igenom sånt förut..
  • mona83
    sandiepie skrev 2016-01-20 18:21:44 följande:

Usch! Jag förstår dig! Jag tror definitivt inte att något är fel, eftersom du inte har ont? Men det är helt upp till dig, är du jätte orolig så boka tid för ul. Annars avvakta någon dag och se hur de blir, om de kommer mer blod eller ej. Inte roligt om man redan fått igenom sånt förut..

Nä jag har inte ens molvärk, så känner ingenting.

Min allra första graviditet slutade i ma v12, men då blödde jag massor och gjorde rejält ont.
    L.O.V.E
  • sandiepie
    mona83 skrev 2016-01-20 18:42:28 följande:

Nä jag har inte ens molvärk, så känner ingenting.

Min allra första graviditet slutade i ma v12, men då blödde jag massor och gjorde rejält ont.

Beklagar det du gått igenom! Nu låter det inte som att de är någon fara.. Men om du oroar dig så pass mycket att vardagen inte fungerar, så bör du kontakta bm så du kan finna sinnesro :)
  • Anonym (Gravid med nr3)
    mona83 skrev 2016-01-20 17:53:27 följande:

Men vad jobbigt. Men om du inte har kraftig mensliknande smärta och det inte blöder just nu så använts. Du kan ju alltid ringa till gyn för en undersökning. Jag önskar dig allt gott. Lycka till.
  • Annamartina

Plussade den 14/1, tredje graviditeten men första barnet.. Ett missfall o en avbruten.. Första nu på 6 år.. Otroligt efterlängtad. Fick dock en liten genomskinlig rosa blödning idag, v 6 (5+1). Men den försvann snabbt. Haft liknande mensvärk tidigare idag och lite nu under kvällen men avtagit nu. Hoppas att de lilla Grynet väljer att stanna ??

Önskar er alla lycka till!!

• Fröken W

Hörni, hur räknar man...

6+6 sedan 6+7? Och efter det 7+0?

Är det så det funkar?

• Dagerman
    Fröken W skrev 2016-01-20 20:38:17 följande:

Hörni, hur räknar man...

6+6 sedan 6+7? Och efter det 7+0?

Är det så det funkar?

Haha jag hade samma problem igår. Tror 6+6 sen 7+0 :)
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)