• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • vanjastina

Någon som börjat må illa ännu? Är bara i v 5 och är livrädd för när illamåendet ska slå till, mått såå dåligt tidigare graviditeter. Känner inte så mycket av graviditeten ännu dock, lite halsbränna samt molvärk i magen som jag antar är växtvärk.

• Ellie82

Också livrädd att börja må illa då jag gjorde det förra graviditeten. Är i v 5 nu och har bara halsbränna

• SJL1985

Välkommen hit alla nya.

Har varit off denna helgen, då jag har jobbat. Är idag i vecka 6+1 enligt appen jag använder på mobilen.

Jag har inte mycket känningar, ibland undrar jag verkligen Är jag gravid, eller är det inbillning, fast det kan det samtidigt inte vara då alla test jag gjort visat + Känningar jag har är lätt ömma bröst, trötthet efter klockan 13 och 16 då är jag som tröttast under dagen. Inte mycket till illamående.

Jag jämför mycket från mina andra två graviditeter, vilket man inte ska göra då varje graviditet yttrar sig på sitt vis, men denna är inte som dom andra två. Någon mer som väntar nr3?

Jag är gärna med i en facebookgrupp, jag hoppas att den är hemlig, då jag inte outat ut denna graviditet ännu =)

• Jennymariaa
    SJL1985 skrev 2016-01-25 08:42:47 följande:

Välkommen hit alla nya.

Har varit off denna helgen, då jag har jobbat. Är idag i vecka 6+1 enligt appen jag använder på mobilen.

Jag har inte mycket känningar, ibland undrar jag verkligen Är jag gravid, eller är det inbillning, fast det kan det samtidigt inte vara då alla test jag gjort visat + Känningar jag har är lätt ömma bröst, trötthet efter klockan 13 och 16 då är jag som tröttast under dagen. Inte mycket till illamående.

Jag jämför mycket från mina andra två graviditeter, vilket man inte ska göra då varje graviditet yttrar sig på sitt vis, men denna är inte som dom andra två. Någon mer som väntar nr3?

Jag är gärna med i en facebookgrupp, jag hoppas att den är hemlig, då jag inte outat ut denna graviditet ännu =)

Absolut är den hemlig :)
  • SJL1985
    Jennymariaa skrev 2016-01-25 08:45:44 följande:
    Absolut är den hemlig :)
    Toppen =)

jag kan inte skicka pm till dig här på familjeliv. Vill inte skriva ut min mailadress i tråden.
  • fotbollsmorsan

Hej tjejer. Verkar bara vara jag som drabbats av extrem illamående. Ska till läkaren idag då jag inte ens får behålla ett glas vatten. Håller tummarna på att de kan hjälpa mig! Är helt slut :(

• Blue113

Hej hoppar gärna med i denna grupp. Är gravid i vecka 8 med andra barnet, har en 1 åring här hemma redan :)

Mår lite illa på morgonen men det avtar efter nögon timme :) förra graviditeten kännde jag inget alls så denna illamående känsln jag har nu gillar jag inge alls :p

• Jennymariaa
    fotbollsmorsan skrev 2016-01-25 09:12:34 följande:

Hej tjejer. Verkar bara vara jag som drabbats av extrem illamående. Ska till läkaren idag då jag inte ens får behålla ett glas vatten. Håller tummarna på att de kan hjälpa mig! Är helt slut :(

Fy! Då ska inte jag klaga på mitt. Hoppas det blir bättre snart!!
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)