• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • skatergirl81
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-26 14:47:34 följande:

Hej,

Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.

Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.

Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.

Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.

Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(

Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

Jag känner precis likadant..Första barnet här med. Men vi ska nog vara glada att vi slipper illamående än så länge. Jag är bara lite trött och ibland har jag lite växtvärk i livmodern men det är allt.

Svårt att inte oroa sig, jag har ul i mars så är bara att vänta tills dess.

Ska du göra något tidigare ul?
  • skatergirl81
    cesso skrev 2016-01-26 16:02:40 följande:

Det gick mot förmodan bra idag! För en v sen såg de inget direkt i livmodern, men nu var det en hinnsäck där med en liten "böna" med ett pockande hjärta! Är i v 6 lite drygt sa hon, tror hon menade 6+ ngn dag. Så då är embryot 4 v + ngn dag. Och tänk..... Från att inte se det alls för en v sen till att se den nu med pickande hjärta!:)

Grattis måste vara skönt att få se!
  • Fröken W
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-26 14:47:34 följande:

Hej,

Plussade för några veckor sedan. Första barnet för både mig och sambon.

Så himla lycklig men samtidigt väldigt orolig.

Haft en del symptom sen plusset men de känns som bortblåsta sen några dagar. Har inte heller haft några problem med illamående öht.

Skulle så gärna vilja göra ett ul för att få bekräftelse på att det är nån därinne.

Har dock läst att det är remisskrav i mitt landsting för att få ul. Betyder det att jag måste få remiss genom bm för ett ul? Tänk om hon bara avfärdar min oro :(

Har läst om folk som bokat ul privat men det går alltså inte om mitt landsting kräver remiss eller?

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Känner ingenting av graviditeten, har tagit massa tester för att verkligen försäkra mig om att jag inte bara hittat på att jag är gravid.

Skulle också väldigt gärna vilja veta typ nu om det finns något levande där inne.

Är i v 7+6 enligt bm men tror inte att jag är så långt gången än. Har haft oregelbunden mens senaste 1,5 året så det är svårt att räkna ut.

Hur långt in i graviditeten är du?
  • Jennymariaa
    AnaC skrev 2016-01-26 05:50:39 följande:

Jag har mailat dig men inte fått nån länk?

Anna
    Jag har två mailadresser med namnet Anna så jag skickar en till. Kolla under skräppost! :)
  • HlinneaA

Hej, jag och min sambo pulsade i söndags 24/1 för första gången efter att ha försökt nästan ett år! Har gått 5+2 tror jag, och lyckan är total! Hoppas nu att allt går som det ska!

Mina symtom har inte varit många... Känns nästan som om det inte är något där inne!

Har bara haft ont i huvudet, trött, ytterst lite stickningar i livmodern och något öma bröst.

Tippsa gärna om saker man ska tänka på !!

Och grattis alla!

• Ankissen

Hej! Jag har hängt lite i oktobertråden men det lutar åt att jag hör hemma här istället. Jag tror att jag är i v.6 idag och bf är 27 september. Än så länge. Med mina tidigare två ungar har jag gått över åtta dagar på båda så om detta går vägen hamnar jag kanske i oktobergruppen i alla fall. ;) Jag testade + i söndags och idag,bim+2, fick jag 3+ på ca digital.

• MizzAnMi
    hannisen81 skrev 2016-01-26 10:25:04 följande:
    Grattis ???? jag väntar åxå mitt 5:e å har bf änsålänge 24 sept! :)
    Tack! Oh grattis sj Skrattande

Hur gamla e dina barn? Mina är:
    Pojke 12 år i juli
    Flicka 7 år i maj
    Pojke 3 år i mars
    Pojke 1 år nu i februari
  • vanjastina

Vecka 6 idag :) Jeansen känns redan trånga (svullna tarmar, I know ;p), men får nog gå och köpa mig lite bekvämare byxor idag ändå.. Läste igår att den "riktiga" gravidmagen kommer som tidigast i v 13-14. Förra graviditeten fick jag ingen mage förräns i v 24, skittråkigt tyckte jag då, hade mina vanliga high waist jeans i strl 26 fram tills dess eftersom magen var helt platt xD Hoppas verkligen magen kommer MYCKET tidigare denna gången för det är ju sååå mysigt och vackert med bebismage!! :)

Har fortfarande inga symptom typ, förutom svullen mage och att jag känner mig otroligt lättrörd och gråter för allt ;p

• Ankissen

Pust jag kan verkligen inte äta frukost. I vanliga fall är jag en riktig frukostmänniska som äter havregrynsgröt, ägg och smörgås. Nu blev det ett bett på mackan, några skedar fil och ett ägg. Känns märkligt.

• Ankissen

Pust jag kan verkligen inte äta frukost. I vanliga fall är jag en riktig frukostmänniska som äter havregrynsgröt, ägg och smörgås. Nu blev det ett bett på mackan, några skedar fil och ett ägg. Känns märkligt.

Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)