• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • Anonym (Isabella)

Hej jag vill gärna oxå vara med i fb gruppen :D

Gick in i vecka 9 idag , har bf 4 sep.

Min mail är issa352@hotmail.com

• danosani
    SJL1985 skrev 2016-01-25 08:42:47 följande:

Välkommen hit alla nya.

Har varit off denna helgen, då jag har jobbat. Är idag i vecka 6+1 enligt appen jag använder på mobilen.

Jag har inte mycket känningar, ibland undrar jag verkligen Är jag gravid, eller är det inbillning, fast det kan det samtidigt inte vara då alla test jag gjort visat + Känningar jag har är lätt ömma bröst, trötthet efter klockan 13 och 16 då är jag som tröttast under dagen. Inte mycket till illamående.

Jag jämför mycket från mina andra två graviditeter, vilket man inte ska göra då varje graviditet yttrar sig på sitt vis, men denna är inte som dom andra två. Någon mer som väntar nr3?

Jag är gärna med i en facebookgrupp, jag hoppas att den är hemlig, då jag inte outat ut denna graviditet ännu =)

Jag väntar också nummer tre :)

Har inte heller så mycket känningar, ömma bröst och ändrad matlust. Trött är jag sedan innan ;P Hur gamla är dina små?

• Melisande

Hoppar också gärna in i gruppen!

Väntar mig 3:e barn i slutet på september. Har två tjejer sen tidigare (f. 09 och 13).

• Melisande
    Melisande skrev 2016-01-25 12:31:35 följande:

Hoppar också gärna in i gruppen!

Väntar mig 3:e barn i slutet på september. Har två tjejer sen tidigare (f. 09 och 13).

In i tråden menar jag ju, naturligtvis!
    (Gravidhjärnan har redan slagit till märker jag)
  • Sept16

Hej!

Väntar oxå vårt tredje barn, bf runt 17/9. Har sedan innan sen son född nov-10 och en dotter född juli -12.

Mår fruktansvärt illa om dagarna o sover bort kvällarna

Vill gärna vara med i fb grupp men inte skriva mailadress här. Funkade inte med Pm.

• Jennymariaa
    Sept16 skrev 2016-01-25 13:18:04 följande:

Hej!

Väntar oxå vårt tredje barn, bf runt 17/9. Har sedan innan sen son född nov-10 och en dotter född juli -12.

Vill gärna vara med i fb grupp men inte skriva mailadress här. Funkade inte med Pm.

Skicka ett mail till mig :) jennymariaandersson@live.se
  • Jennymariaa

Har bjudit in er nu, ni som inte fått inbjudan hojta till! Har kanske missat er.

Lena74 fick inte din mailadress & det går inte att skicka ett pm tillbaka till dig!

• SJL1985
    danosani skrev 2016-01-25 11:51:40 följande:

Jag väntar också nummer tre :)

Har inte heller så mycket känningar, ömma bröst och ändrad matlust. Trött är jag sedan innan ;P Hur gamla är dina små?

Kul med en till som väntar sin nr3. Mina är inte så jätte små längre, dom är födda 2007 och 2011. När är dina två tidigare födda?
    Sept16 skrev 2016-01-25 13:18:04 följande:

Hej!

Du har vi samma bf-datum just nu... Men mycket kan ändras och med min tur kommer jag säkert gå över två veckor även denna gång =)

• Sept16
    SJL1985 skrev 2016-01-25 14:35:12 följande:

Kul med en till som väntar sin nr3. Mina är inte så jätte små längre, dom är födda 2007 och 2011. När är dina två tidigare födda?Du har vi samma bf-datum just nu... Men mycket kan ändras och med min tur kommer jag säkert gå över två veckor även denna gång =)

Mina har kommit tidigare båda två, kan ju alltid hoppas... Har du märkt skillnad på pojk/flickgraviditet (om du har en av varje förstås...)

Funderar lite, mår väldigt illa denna grav, gjorde det med dottern med, men inte pojken. Spännande!
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)