• Lyckan2016

Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)

Hej alla!

Jag fick ett definitivt plus igår då det stod klart och tydligt i text att jag är gravid.
    Dagen innan det plussade jag med vanlig sticka.

Hur som helst är jag överlycklig nu!
    Det är så underbart att tänka på en ny familjemedlem lagom till september.
    Håller mina tummarna allt jag kan att detta löper på så himla bra! Solig

Tänkte att det kanske finns fler som vill följas åt? Vill använda denna tråd som ett bollplank och lite av en dagbok! Vore fantastiskt med stöd från andra blivande mammor!

Jag räknar att jag är i vecka 5 (närmare bestämt 4+1) så det är en lång väg kvar. Och som nybliven gravid har man tusen funderingar och behöver någon eller några att gå igenom det med! :) Så häng gärna på här om du vill.

Jag har följande symptom:

¤ Ömmande bröst
    ¤ Nästäppa
    ¤ Blodådror som syns över bröst och ben.
    ¤ Molande värk
    ¤ Kissar oftare
    ¤ Små stickningar i nedre delen av magen

Hjärta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-15 12:50
    Glömde lägga till att jag även är TRÖTT! :)

• Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)
  • skatergirl81
    Ankissen skrev 2016-01-27 06:56:23 följande:

Pust jag kan verkligen inte äta frukost. I vanliga fall är jag en riktig frukostmänniska som äter havregrynsgröt, ägg och smörgås. Nu blev det ett bett på mackan, några skedar fil och ett ägg. Känns märkligt.

Jag har också svårare att äta, det är som att det bara tar stopp
  • misslina
    vanjastina skrev 2016-01-27 06:55:45 följande:

Vecka 6 idag :) Jeansen känns redan trånga (svullna tarmar, I know ;p), men får nog gå och köpa mig lite bekvämare byxor idag ändå.. Läste igår att den "riktiga" gravidmagen kommer som tidigast i v 13-14. Förra graviditeten fick jag ingen mage förräns i v 24, skittråkigt tyckte jag då, hade mina vanliga high waist jeans i strl 26 fram tills dess eftersom magen var helt platt xD Hoppas verkligen magen kommer MYCKET tidigare denna gången för det är ju sååå mysigt och vackert med bebismage!! :)

Har fortfarande inga symptom typ, förutom svullen mage och att jag känner mig otroligt lättrörd och gråter för allt ;p

Jag har också svullen mage! Undra hur detta ska sluta haha!
    Annars mår jag bra! Trött iofs!
    Väntar på smällen! Mitt illamående brukar komma vecka 7! Men hoppas att det håller sig borta!

Men man är som knäpp att bara för att jag inte mår dåligt då tror jag att nåt är fel!
    Men en vecka till så får jag äta upp att jag klagar över att jag mår bra haha

Men hormonerna börjar leva rövare... Blir lätt ledsen och arg! Så min man får hålla sig undan haha
  • Jennymariaa
    Ankissen skrev 2016-01-27 06:56:23 följande:

Pust jag kan verkligen inte äta frukost. I vanliga fall är jag en riktig frukostmänniska som äter havregrynsgröt, ägg och smörgås. Nu blev det ett bett på mackan, några skedar fil och ett ägg. Känns märkligt.

Har också det problemet och är i v.9. Har provat mig fram & att dricka en yoggi i bilen kl 06 funkar & sen måste jag ta en frukt vid 09. :)
  • Jennymariaa
    vanjastina skrev 2016-01-27 06:55:45 följande:

Vecka 6 idag :) Jeansen känns redan trånga (svullna tarmar, I know ;p), men får nog gå och köpa mig lite bekvämare byxor idag ändå.. Läste igår att den "riktiga" gravidmagen kommer som tidigast i v 13-14. Förra graviditeten fick jag ingen mage förräns i v 24, skittråkigt tyckte jag då, hade mina vanliga high waist jeans i strl 26 fram tills dess eftersom magen var helt platt xD Hoppas verkligen magen kommer MYCKET tidigare denna gången för det är ju sååå mysigt och vackert med bebismage!! :)

Har fortfarande inga symptom typ, förutom svullen mage och att jag känner mig otroligt lättrörd och gråter för allt ;p

Jag beställde faktiskt mamma jeans & leggings. Hatar när det lixom klämmer i magen av byxkanten! Bara att växa i dom :D
  • jen90

Hej alla och grattis till er alla! :D
    Nu går jag med i både denna och i oktobergruppen.
    Vi äntligen fått veta att vi väntar vårt första barn! Plussade 17/1 och är nu i 5+5 (ca). Kollar man i uträkningar så blir vi beräknade i allt från 22 sept till 2oktober :S :P Bokat in första mötet på MVC i mitten på feb.  En stor längtan med en nypa oro glädjer oss nu. Så oron känner jag igen, allt kan hända! Att vi plussade var egentligen en slump då jag gjorde ägglossningstest som visade positivt i flera dagar innan jag tog det riktiga testet, detta då vi försökt sen sept och nu ville "hitta av rätt dag",så det var lite komiskt,men en planerad graviditet. Känner det genom ömma bröst, trött, spänningar i magen -rapig! men inget mer än så än så länge peppar peppar. Har en liten fobi för det omtalade illamåendet som det står om överallt! så man kan  ju hoppas:P

• hannisen81
    MizzAnMi skrev 2016-01-26 22:36:36 följande:
    Tack! Oh grattis sj Skrattande

Hur gamla e dina barn? Mina är:
    Pojke 12 år i juli
    Flicka 7 år i maj
    Pojke 3 år i mars
    Pojke 1 år nu i februari
    Mina barn är
    13 blir 14 i dec ;) flicka
    11 nu i april flicka
    8 nu i Mars flicka
    5 nu i april pojk
    Bf 24 sept tror att de blir en lillebror denna gång :)
  • Anonym (orolig)
    mz2009 skrev 2016-01-26 16:00:58 följande:
    hej :)
    Du kan boka en privat, du behöver ingen remiss till det! Vi gjorde detta förra graviditeten pga samma anledning som dig, eftersom vi fick ett MA graviditeten innan.  
    Däremot behöver man ju vara i v5/6 någonting för att man ska kunna se fostret, & att hjärtat slår. Jag gjorde ett alldeles för tidigt ultraljud på missfallet jag fick, då kunde man bara se hinnsäcken i v 4 så de gjorde ett nytt på mig några veckor senare. Så boka ett privat, tycker absolut det är värt om man är orolig!
    Då ska jag nog göra det. Vore så skönt att få det bekräftat...
  • Anonym (orolig)
    skatergirl81 skrev 2016-01-26 17:48:27 följande:
    Jag känner precis likadant..Första barnet här med. Men vi ska nog vara glada att vi slipper illamående än så länge. Jag är bara lite trött och ibland har jag lite växtvärk i livmodern men det är allt.

Svårt att inte oroa sig, jag har ul i mars så är bara att vänta tills dess.

Ska du göra något tidigare ul?
    Jo visst är det skönt att slippa illamåendet men det känns ändå inte bra. Tror jag ska försöka hitta nånstans att boka privat iaf.
  • Anonym (orolig)
    Fröken W skrev 2016-01-26 18:37:14 följande:
    Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Känner ingenting av graviditeten, har tagit massa tester för att verkligen försäkra mig om att jag inte bara hittat på att jag är gravid.

Skulle också väldigt gärna vilja veta typ nu om det finns något levande där inne.

Är i v 7+6 enligt bm men tror inte att jag är så långt gången än. Har haft oregelbunden mens senaste 1,5 året så det är svårt att räkna ut.

Hur långt in i graviditeten är du?

Har förutom testet jag plussade med tagit ett till typ 1,5 vecka senare.
    Enligt när jag hade sista mensen går jag in i vecka 9 idag. 9(8+0) alltså.
    Tror nog jag ska försöka hitta en mottagning under dagen och hoppas det finns tid snart.

• Fröken W
    Anonym (orolig) skrev 2016-01-28 08:53:58 följande:

Har förutom testet jag plussade med tagit ett till typ 1,5 vecka senare.

Enligt när jag hade sista mensen går jag in i vecka 9 idag. 9(8+0) alltså.

Tror nog jag ska försöka hitta en mottagning under dagen och hoppas det finns tid snart.

Jag har faktiskt kunnat koppla bort oron senaste dagarna. Tror jag funnit mig i att det inte finns något jag kan göra för att minska risken för missfall eller utomkvedshavandeskap, händer det så händer det. Självklart skulle jag bli ledsen om det hände, men som sagt, det finns inget jag kan göra just nu.

Har tid för inskrivning 16 februari, tänkte att jag väntar tills dess och frågar bm då om möjligheterna att få göra ett tidigt ul eftersom det är lite oklart hur långt gången graviditeten är. Enligt bm:s uträkning är jag i 8+1 idag, men tror som sagt inte riktigt på det.
Svar på tråden Nyplussad! Beräknad i September. Låt oss följas åt! :)